Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Wzrost rentowności sklepów Carrefour w Europie

Carrefour podał, że zysk operacyjny za 2014 r. wzrósł o 6,7 proc. do 2,39 mld euro, co odzwierciedla poprawę rentowności we Francji oraz Europie oraz silny wzrost w Brazylii.
Reklama
Jak podał Carrefour, skorygowany zysk netto grupy wyniósł 1,04 mld euro, co stanowi wzrost o 11,9 proc.

Sprzedaż (bez VAT) wyniosła 74,7 mld euro, w porównaniu do 74,89 miliardów euro w roku ubiegłym. Sprzedaż wzrosła o 3,9 proc. na bazie organicznej. Przy obecnym kursie walutowym, sprzedaż spadła o 0,2 proc.

Sprzedaż (bez VAT) we Francji i całej Europie wyniosła 54,53 mld euro, co oznacza 0,6 proc. wzrostu na bazie organicznej. Przy obecnym kursie walutowym, sprzedaż spadła o 0,2 proc.

Sklepy we Francji oraz w Europie zanotowały spory wzrost rentowności. Zdaniem przedstawicieli firmy, wyniki Carrefoura pokazują powrót pozytywnego trendu w segmencie hipermarketów w Europie.

- Nasz plan rozwoju i dobra kontrola kosztów przynoszą owoce - powiedział dyrektor finansowy Pierre-Jean Sivignon. Dodał, że na rok 2015, który jest ostatnim trzyletniego planu ożywienia, grupa skoncentruje się także na dalszym zwiększeniu wolnych przepływów pieniężnych i zachowaniu ścisłej dyscypliny finansowej.

Carrefour potwierdził również, że będzie gotowy w tym roku pójść na giełdę w Brazylii, która jest drugim co do wielkości rynkiem po Francji, jeśli pozwolą na to warunki rynkowe. Sprzedaż (bez VAT) w Ameryce Łacińskiej wyniosła 13,89 mld euro, co oznacza ponad 18-proc. wzrost na bazie organicznej oraz 0,8-proc. wzrost przy obecnym kursie walutowym.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.