Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Wzrost sprzedaży LfL Carrefoura w Polsce w II kw. wyniósł  2,3 proc.

Sprzedaż sieci Carrefour w Polsce w drugim kwartale 2018 r., wyłączając stacje paliw i efekty kalendarza, wyniosła 494 mln euro, co oznacza wzrost LfL o 2,3 proc. i o 4,5 proc. licząc ogółem. W całym pierwszym półroczu 2018 r. sprzedaż przekroczyła 1 mld euro – wzrost LfL wyniósł 0,8 proc., a ogółem 2,9 proc.
Reklama

Cała Grupa Carrefour zanotowała w drugim kwartale sprzedaż na poziomie 20,8 mld euro, a w pierwszym półroczu 41,4 mld euro. Wzrost sprzedaży LfL za drugi kwartał wyniósł 0,9 proc., a za półrocze 0,7 proc.

Nieco lepiej prezentują się wyniki sprzedaży grupy liczone ogółem – wzrost za drugi kwartał wyniósł 1,4 proc., a za pierwsze półrocze 1,1 proc.

- Po sześciu miesiącach intensywnej działalności, plan Carrefour 2022 już przynosi znaczące postępy w bardzo wielu dziedzinach, w tym rozwój oferty omnichannel. Zmieniona została oferta handlowa, wprowadzono główne projekty w obszarze żywności, nastąpiła redukcja kosztów i zawarliśmy partnerstwa strategiczne, które świadczą o atrakcyjności grupy. Wyniki pierwszej połowy oznaczają wyraźną poprawę – mówi Alexandre Bompard, prezes i dyrektor generalny Grupy Carrefour.

Spółka poinformowała, że w pierwszym półroczu odnotowała wyraźne przyspieszenie sprzedaży e-commerce w branży spożywczej - wzrost wyniósł 30%.

- Dostawa do domu jest obecnie wdrażana w 9 na 10 krajów, ze strategią ekspansji geograficznej w dużych miastach – informuje spółka.

W pierwszej połowie 2018 r. grupa prowadziła optymalizację kosztów, inwestycji i zapasów. Dzięki wzrostowi wydajności i większej dyscyplinie w zakresie kosztów dystrybucji, niższym zapasom i większej produktywności i selektywności w zakresie inwestycji grupie udało się zaoszczędzić 520 mln euro. Carrefour informował wcześniej, że do 2020 r. przeprowadzi program redukcji kosztów w wysokości 2,0 mld euro.

Zysk z działalności operacyjnej Grupy (ROI) wyniósł 597 mln euro, co stanowi wzrost o 36 mln euro i o 5,8% przy stałych kursach wymiany w stosunku do kwoty wykazanej w I półroczu 2017 r. Marża operacyjna była stabilna, na poziomie 1,6%. Na poziomie netto grupa wykazała stratę 861 mln euro, między innymi z powodu opłaty z tytułu podatku dochodowego 179 mln euro.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum