PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu: EY

X FRSiH: Rynkowi handlu szkodzi zbyt duża częstotliwość zmian przepisów (pełna relacja)

Autor: dlahandlu.pl 9 listopada 2017 11:35

X FRSiH: Rynkowi handlu szkodzi zbyt duża częstotliwość zmian przepisów (pełna relacja) Fot. Żelazna Studio

Zagadnienia związane z ograniczeniem handlu w niedziele zdominowały dyskusję podczas sesji „Handel wrażliwy na regulacje? Krajowe rozwiązania prawne a perspektywy branży”, która odbyła się w drugim dniu jubileuszowego, X Forum Rynku Spożywczego i Handlu. Ponadto, paneliści poruszyli temat niespójnego prawa i zbyt dużej częstotliwości zmian przepisów, które w znaczący sposób utrudniają funkcjonowanie przedsiębiorcom.

Z prezesem PSH Lewiatan zgodził się Robert Krzak. - Rewolucyjny zryw władzy sprawił, że handel ma być najbardziej wyregulowaną gałęzią gospodarki. A ja zastanawiam się – dlaczego? Jaki przyświeca temu cel? I dochodzę do wniosku, że nie stoi za tym żadna idea. Na końcu tej drogi nic nie ma. Jeśli miałbym natomiast wskazać bolączki handlu w Polsce, to wskazałbym na jego strukturę, w której największe udziały mają zagraniczne sieci. Jest to częściowo sprowokowane przez polskie podmioty, które nie umieją ze sobą współpracować. Rodzime przedsiębiorstwa powinny dominować na tak dużym rynku, jak Polska. Ale tak się nigdy nie stanie – skonstatował Robert Krzak.

Marcin Snopkowski uważa, że ustawodawca nie ułatwia życia przedsiębiorcom. – Z pozytywnych rzeczy na pewno wymieniłbym walkę z szarą strefą. Uczono mnie jednak przez lata, że zasada ciągłości to podstawa w finansach. Jeśli coś postanowiono, to nie powinno się  tego zmieniać. Moglibyśmy inwestować więcej, tymczasem spędzamy czas w sądach i urzędach. To nie daje nam, polskiej, rodzinnej firmie, impulsu do rozwoju. Duże przedsiębiorstwa poradzą sobie w każdych warunkach, dla mniejszych każda zmiana to nowe, systemowe koszty – mówił przedstawiciel marki Grycan.

Michał Tracz dodał, że pewność prawa jest kluczowa dla prowadzenia biznesu. – Określenie celu zmian to podstawa. Czy chodzi o uzyskanie efektu, czy chcemy rzeczywiście zmierzyć się z czymś ważny. Taką kwestią byłoby z pewnością bezpieczeństwo konsumenta. Tymczasem zamiast walczyć z szarą strefą na rynku suplementów diety, ograniczono tym produktom możliwość reklamowania się – mówił panelista.

Radosław Knap zwrócił uwagę na logiczne sprzeczności w projektowanych ustawach. – Ograniczamy handel w niedziele, ale już możemy sprzedawać alkohol na stacjach paliw. Podatek mają zapłacić galerie handlowe i biurowce, ale np. centra dystrybucji już nie. To oczywiste nierówności i dyskryminacja – zauważył przedstawiciel PRCH.


  • Mru 2017-11-10 16:08:04

    Ciekawe co mają do powiedzenia wykorzystywani do przesady pracownicy supermakrtow, trzeba dać im trochę luzu, dlatego jest ta ustawa o zakazie handlu

  • Obywatel 2017-11-10 15:46:41

    Ustawa o zakazie handlu powinna być przyjęta, trzeba chronić drobnych polskich przedsiębiorców

  • julek 2017-11-10 14:50:59

    Najtrudniej to mają małe sklepy zmuszone do codziennej rywalizacji z supermarketami, dobrze że ta ustawa trochę ich odciąży

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6499
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    3,99

  • Śr

    3,15

  • Min

    2,69

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.