Z Coca-Coli, Avonu i Lotte Wedel do Grupy Żywiec - nowi dyrektorzy na pokładzie

Izabela Wanatowska przeszła do firmy z Coca-Cola HBC i objęła rolę dyrektora sprzedaży ds. strategii, detalu nowoczesnego, gastronomii i eksportu. Funkcję dyrektora sprzedaży ds. detalu tradycyjnego oraz egzekucji sprzedaży pełni Tomasz Trela, który dołączył do Grupy Żywiec z firmy Lotte Wedel. 1 marca nową dyrektor ds. marketingu zostanie Anna Werstler, dotychczas w strukturach zarządczych firmy Avon.
Zmiany w strukturze zespołu zarządzającego Grupy Żywiec są związane z realizacją ambicji wzrostu biznesu i zwiększania przychodów oraz budowania marek w nowej rzeczywistości rynkowej. - Rynek piwa w Polsce bardzo dynamicznie się zmienia, a rozwój poszczególnych kanałów sprzedaży wymaga dziś określonych kompetencji. Aby dostosować się do tych zmian, zdecydowaliśmy się stworzyć nowe, dedykowane role w tym obszarze. Chcemy by liderzy działu sprzedaży byli jeszcze bliżej naszych klientów i aby mogli także poświęcać czas na rozwój talentów i budowanie silnych zespołów komercyjnych - powiedział Simon Amor, prezes zarządu Grupy Żywiec S.A.
Kim są nowi dyrektorzy w Grupie Żywiec?
Izabela Wanatowska, dyrektor sprzedaży ds. strategii, detalu nowoczesnego, gastronomii i eksportu, przeszła do Grupy Żywiec z firmy Coca-Cola HBC, gdzie ostatnio pełniła funkcję dyrektora sprzedaży na Polskę i kraje bałtyckie. Wraz z zespołem uprościła i przeprowadziła cyfrową transformację wielu procesów sprzedażowych.
Swoją karierę w firmie Coca-Cola rozpoczęła w 2004 roku od funkcji dyrektora rozwoju współpracy z klientami przechodząc z Metro Group. Następnie przez 3 lata pełniła tę rolę w Austrii, a potem, pracując w strukturach centralnych, tworzyła standardy rozwoju kategorii w oparciu o potrzeby nabywców dla wszystkich krajów wchodzących w skład Coca-Cola Hellenic Bottling Company. Od 2012 roku zajmowała szereg stanowisk komercyjnych w Polsce, w tym dyrektora handlu nowoczesnego. Następnie, jako członek zespołu zarządzającego, Izabela Wanatowska stworzyła dział rozwoju strategii handlowych skupiony na zrozumieniu, planowaniu i wdrożeniu strategii wzrostu przychodów.
Tomasz Trela, dyrektor sprzedaży ds. detalu tradycyjnego i egzekucji sprzedaży, posiada bogate doświadczenie biznesowe na rynku polskim i środkowo-europejskim. Dołącza do Grupy Żywiec z Lotte Wedel, gdzie kierował ostatnio rozwojem kategorii lodów.
Karierę zawodową zaczynał 25 lat temu w Diageo, gdzie spędził 9 lat rozwijając się od roli przedstawiciela handlowego, a na końcu obejmując rolę dyrektora sprzedaży. Następnie dołączył do CEDC zarządzając kanałem sprzedaży off-trade oraz hurtową dystrybucją portfolio alkoholi
i piwa. Ponadto zarządzał zespołami Trade Marketingu, Business Intelligence oraz Rozwoju Umiejętności Sprzedażowych.
W 2010 roku Tomasz Trela objął stanowisko dyrektora sprzedaży w Royal Unibrew, rozwijając biznes oraz markę Łomża na skalę całego kraju. Następnie dołączył do Makro Cash & Carry Polska, gdzie zmienił sposób pracy sił sprzedaży, jednocześnie znacząco rozwijając sprzedaż bezpośrednią i osiągając pozycję niekwestionowanego lidera w Gastronomii. W latach 2016-2020 Tomasz jako Dyrektor Generalny był odpowiedzialny za rozwój biznesu MOWI w Polsce. Firma w tym czasie zwiększyła swoje przychody wielokrotnie, stając się niekwestionowanym liderem rynku w tym sektorze. Tomasz Trela jest absolwentem AGH Kraków na kierunku zarządzanie.
Anna Werstler, nowa dyrektor ds. marketingu wnosi szeroki wachlarz doświadczeń marketingowych oraz pasję do budowania marek rozwijaną w ciągu ponad 18 lat pracy na różnych rynkach. Karierę zawodową rozpoczęła w Danone, zarządzając topowymi markami takimi jak Actimel, Activia, Danonki i całą kategorią jogurtów. Kierowała również działem innowacji, tworząc struktury i procesy budujące kulturę innowacji w Danone w oparciu o plan 5-letni.
Ostatnie 9 lat Anna Werstler spędziła w firmie Avon, obejmując różne role kierownicze w marketingu na poziomie krajowym, regionalnym i globalnym. Pełniła role dyrektora marketingu w Polsce i CEE.
W ostatnim czasie w roli globalnej kierowała rozwojem globalnej strategii dla kategorii pielęgnacyjnych i z powodzeniem wprowadziła liczne, przełomowe innowacje rynkowe, które umożliwiły dotarcie do szerszego grona konsumentów. Odegrała również kluczową rolę w transformacji modelu biznesowego Avon.