Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Z sieci spożywczych najlepsze oceny Polaków notują Kaufland, Auchan i Piotr i Paweł

Polacy najbardziej pozytywnie odbierają kilka sieci handlowych. W różnych kategoriach (m.in. wygląd sklepu, jakość i dostępność artykułów w sklepie stacjonarnym i internetowym, czy jakość obsługi), najlepsze oceny zebrały: Kaufland, Auchan i Piotr i Paweł, a następnie Carrefour i Lidl – wynika z informacji Mobile Institute.
Reklama

Firmy te znajdowały się w danej kategorii na jednym z trzech pierwszych miejsc przynajmniej kilka razy. Najrzadziej spośród tych marek, bo tylko dwa razy, pojawił się Lidl. Sieci: Biedronka, Delikatesy Centrum i Makro zajęły jedno z trzech pierwszych miejsc tylko raz.

W raporcie Customer Happiness Index, przygotowanym przez Mobile Institute, 2000 aktywnie kupujących internautów oceniło swoje doświadczenia zakupowe w sklepach stacjonarnych i internetowych m.in. pod kątem dostępności asortymentu, jakości produktów, jakości obsługi, wyglądu lub intuicyjności sklepów, a także promocji i reklamacji.  Respondenci zostali też poproszeni o ocenę możliwości pozostawienia opinii i sklepie. Na koniec ocenili, w jakim stopniu są skłonni polecić zakupy produktów danej marki.

Skłonność do polecenia, czyli tzw. wskaźnik poleceń NPS (Net Promoter Score) to różnica pomiędzy odsetkiem tzw. „promotorów” marki, czyli oceniających prawdopodobieństwo jej polecenia na 9 lub 10 w skali 0-10, a „krytyków” czyli takich, którzy marki raczej nie polecą, bo prawdopodobieństwo tego polecenia oceniają na od 0 do 6 w skali 0-10. Wśród sieci spożywczych, pod względem NPS uczestnicy badania najlepiej ocenili Kaufland, następnie Auchan i Lidl.

- W kategorii spożywczej konsumenci mogli ocenić 23 sieci sklepów. Zdecydowanie najlepiej ocenionym elementem, jeśli chodzi o zakupy stacjonarne, okazał się asortyment w sklepach. Ten obszar otrzymał średnią notę na poziomie 7,94, przy czym jeden z ocenianych sklepów - Kaufland - został w tym aspekcie oceniony na 8,17 w skali 0-10. Konsumenci dość dobrze oceniają także sklepy internetowe marek, które je już posiadają. Ten obszar uzyskał średnią ocenę 7,94. Reklamacje i możliwość pozostawienia opinii to dwa najgorzej oceniane obszary. W tej kategorii oceny kobiet i mężczyzn są dość wyrównane. Widać też zależność pomiędzy wiekiem, a poziomem odczuwanej z zakupów satysfakcji. Im dojrzalsi konsumenci, tym oceny na różnych obszarach są lepsze. Zjawisko to wystąpiło w większości badanych sieci sklepów – czytamy w raporcie.

Jak wynika z danych Mobile Institute, w kategorii wygląd sklepu najlepiej oceniony przez konsumentów został Kaufland, następnie Carrefour i Lidl. Pod względem dostępności asortymentu w sklepie stacjonarnym na pierwszym miejscu znalazł się Kaufland, następnie Auchan i Carrefour. Natomiast pod względem dostępności asortymentu w sklepie internetowym najwyższe podium zajął Piotr i Paweł, drugie miejsce przypadło sieci Auchan, a trzecie Carrefour.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (5)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.