Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Z supermarketów znika żywność ekologiczna. Czarne chmury nad producentami

Żywność ekologiczna znika z największych supermarketów. W obliczu spadku popytu spowodowanego inflacją sklepy ograniczają podaż produktów ekologicznych na swoich półkach. To cios dla producentów, którzy wysłali list do głównych marek z apelem, aby nie „wycofywały się z produktów organicznych”.
Reklama
  • - Nastąpił bardzo znaczący spadek podaży produktów ekologicznych rzędu 12% w ciągu jednego roku – twierdzi Charles Pernin.
  • Producenci żywności ekologicznej wystosowali apel do sieci E.Leclerc, Carrefour, Auchan, Intermarché, Cooperative U, Casino i Cora.
  • Konsumenci zwracają się w stronę tańszych produktów w czasach inflacji, a ceny żywności ekologicznej są znacznie wyższe niż konwencjonalnej.

- Nastąpił bardzo znaczący spadek podaży produktów ekologicznych rzędu 12% w ciągu jednego roku – stwierdził w kanale informacyjnym BFM Business Charles Pernin, delegat generalny Synabio, sieci ponad 200 firm reprezentujących ponad połowę rynku żywności ekologicznej we Francji.

Rynek żywności ekologicznej będzie się kurczył

Przedstawiciele tego sektora oskarżają kilka marek dystrybucyjnych o „wycofywanie się z rynku ekologicznego”, co rodzi ryzyko „wyrządzenia szkód gospodarstwom i przedsiębiorstwom”. W liście otwartym, opublikowanym 29 listopada, zwrócili się z apelem do sieci E.Leclerc, Carrefour, Auchan, Intermarché, Cooperative U, Casino i Cora odkreślając, że zauważają „wzrost popytu na produkty pierwszej potrzeby ze szkodą dla produktów ekologicznych w kontekście galopującej inflacji”.

Jeśli detaliści będą nadal ograniczać dostawy produktów ekologicznych, konsumenci będą ich coraz mniej spożywać. Le Figaro cytuje opinie klientów supermarketów, którzy mówią, że robią zakupy w lokalnym supermarkecie i że z dnia na dzień zniknął w nich dział ekologiczny.

- Wkraczamy w błędne koło, w którym będzie coraz mniej produktów ekologicznych i - co za tym idzie - coraz mniej zakupów, rynek będzie się więc kurczył – ocenia w BFM Business Charles Pernin.

Oportunizm zamiast partnerstwa 

Konsumenci zwracają się w stronę tańszych produktów w czasach inflacji, a ceny żywności ekologicznej są znacznie wyższe niż konwencjonalnej.

Charles Pernin obawia się, że zły okres dla produkcji ekologicznej odbije się negatywnie na firmach z tego sektora.

- Rolnicy i małe i średnie przedsiębiorstwa przez lata inwestowały i tworzyły miejsca pracy. Potrzebujemy dystrybucji masowej w ramach partnerstwa w czasie, gdy sytuacja gospodarcza jest mniej korzystna. W przeciwnym razie to już nie jest partnerstwo, ale oportunizm - skonstatował.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum