Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Za MediaMarkt dobry rok. Strategia omnichannel działa

Ceconomy, spółka-matka MediaMarkt, przetrwała mijający rok w dobrej kondycji. Grupa zawdzięcza to przede wszystkim skutecznej strategii omnichannel.
Reklama

Boom na online

Pomimo lockdownu i zamknięć sklepów w kilku krajach, gigant elektroniczny zdołał zwiększyć obroty organiczne o 3,8 proc., do 21,4 mld euro w roku finansowym 2020-2021. Zysk operacyjny (EBIT) pozostał stabilny i wyniósł 237 mln euro.

Kompleksowa strategia omnichannel Ceconomy okazała się znaczącą zaletą podczas okresu obostrzeń: obroty w kanale e-commerce wzrosły o prawie 65 proc. do 6,9 mld euro.

 – Ubiegły rok finansowy był dla naszej firmy prawdziwym sprawdzianem. Zdaliśmy ten test. Rozwijaliśmy się, mimo że ograniczenia związane z pandemią były znacznie bardziej wszechobecne niż w poprzednim roku – powiedział prezes Karsten Wildberger, komentując wyniki.

Kontynuacja obranej strategii

W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy Ceconomy kontynuowało wdrażanie strategii omnichannel zorientowanej na klienta. W zeszłym miesiącu MediaMarkt otworzył sklep w nowym koncepcie w Rotterdamie, drugim po Mediolanie mieście, w którym gigant elektroniki wprowadził format, który mocno stawia na doświadczenia klienta. 

Co dalej? Wobec wielu niepewności, zarówno w odniesieniu do pandemii, jak i międzynarodowych łańcuchów dostaw, Ceconomy nie formułuje żadnych konkretnych prognoz na bieżący rok obrotowy. Grupa trzyma się „niewielkiego wzrostu sprzedaży” i dąży do „bardzo znaczącej poprawy skorygowanego EBIT”. Gdy tylko pozwolą na to warunki, firma określi swoje perspektywy.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.