Za pięć lat handel będzie zintegrowany z produkcją

Autor: dlahandlu.pl 18 listopada 2010 14:27

Andrzej Gantner, prezes PFPŻ w czasie III Forum Rynku Spożywczego rognozował, że za 5 lat w Polsce będzie dyskont za każdym rogiem ulicy. - Ostatnie 3 lata to wzrost roli dyskontów i marek własnych sieci. Początek znaczenia tych podmiotów to kryzys z 2008 roku, gdy konsumenci zaczęli szukać tańszych produktów, bo bardzo podrożała żywność. Jednak bardziej niż dyskonty zagrożeniem dla rynku jest integracja kanału dystrybucyjnego z produkcją - uważa Andrzej Gantner.

Widać to w coraz większej liczbie branż (pieczywo, woda, nabiał). Na rynku powstają i będą powstawały coraz silniejsze konglomeraty dystrybucyjno-produkcyjne, co zmieni układ sił na rynku, bo będą to organizmy, które same będą produkowały i sprzedawały swoje towary.  Za pięć lat na rynku będzie też coraz więcej dyskontów, które będą produkować na własne potrzeby, co umocni ich pozycję jeszcze bardziej - dodaje Gantner.

Bernad Węgierek, prezes zarządu firmy cukierniczej Otmuchów stwierdził, że dyskonty wygrywają na rynku, bo są lepiej zorganizowane. - Nie wypierają sklepów lepszych, wypierają sklepy droższe i gorzej zarządzane - uważa Węgierek. Dyskonty są po prostu tańsze, bo są lepiej zarządzane. Handel tradycyjny poddaje się tej sile, bo jest mniej efektywny. Postrzeganie dyskontów jako sprzedających gorsze produkty chyba już przechodzi do lamusa - podsumował prezes Otmuchowa.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • anty 2010-11-20 06:59:17

    Prezes Otmuchowa próbuje mi wmówić, że jego mleczko sprzedawane pod marką własną jakieś sieci jest lepsze jakościowo od Wedla lub Milki?

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)





BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6211
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    7,99

  • Śr

    6,40

  • Min

    4,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.