PARTNER PORTALU

Żabka Future powstała, by przejmować

www.portalspozywczy.pl 10 marca 2021 12:49

Żabka Future powstała, by przejmować fot. Tomasz Stamirowski, partner zarządzający Funduszu Avallon.

- Żabka Future nie powstała po to, by pasywnie obserwować rzeczywistość. Jeśli, po przejęciu Maczfitu, miałoby dochodzić do akwizycji producentów, stawiałbym na obszar przekąsek, dań gotowych oraz napojów - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Tomasz Stamirowski, partner zarządzający Funduszu Avallon.

 

- Maczfit był w regularnym procesie poszukiwania inwestora od września 2020 roku. Z kolei Żabka w lutym ogłosiła zmiany organizacyjne i utworzenie Żabka Future - odpowiedzialnej między innymi za wyszukiwanie nowych biznesów - dodaje.

W ocenie naszego rozmówcy z perspektywy Żabki to krok do w kierunku dalszej dywersyfikacji i rozwoju w rynku convenience.

- Po udanej ekspansji rynkowej mierzonej ilością sklepów, Żabka realizuje strategię wzrostu wartości przez optymalizowanie marży. Jednocześnie poprzez wykorzystanie bazy klientów firmy Maczfit, na pewno jest to dla Żabki krok w rozwoju kanału D2C (Direct to Customer), który będzie zdobywał coraz większą popularność. Z kolei dla Maczfitu to dotarcie do szerszego grona klientów, lepsze zaplecze finansowe i nowy kanał dystrybucji, choć w wypadku tej firmy o transakcji decydowały warunki oferty dla sprzedającego pakiet głównego właściciela - dodaje.

Stamirowski zauważa, że rynek cateringu jest bardzo różnorodną kategorią rynku spożywczego.

- Maczfit jest liderem w specyficznym obszarze cateringu, jakim jest tzw. dieta pudełkowa. Praca i nauka z domu, ograniczenia w możliwości korzystania z ofert restauracji przełożyły się z pewnością na większe zainteresowanie tym obszarem i spółka, w odróżnieniu do innych firm z branży cateringowej, jest raczej beneficjentem niż ofiarą pandemii - mówi.

- W Polsce zniknęły praktycznie skalowe formaty delikatesowe (sztandarowe przykłady to Alma i Piotr i Paweł), przez co powstaje luka w promowaniu ciekawych nowych produktów (jak produkty prozdrowotne etc.), których szukają klienci i które mogą stanowić wyróżnik w relacji do innych, przyciągać klientów i budować wizerunek (mimo iż tak naprawdę często zarabia się na produktach typu alkohole i papierosy) - dodaje.

Ekspert wskazuje, że Żabka ma innowacyjny autorski system monitorowania nawyków zakupowych klientów, który precyzyjnie dobiera portfolio produktów pod potrzeby konkretnego rynku.

https://www.portalspozywczy.pl/handel/wiadomosci/zabka-moze-przejmowac-producentow-przekasek-i-napojow,196371.htmlcały tekst tutaj

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10000
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    6,26

  • Śr

    4,24

  • Min

    3,37

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.