PARTNER PORTALU

Żabka ma 7. miejsce wśród sieci handlowych w Polsce. Co dalej?

Autor: dlahandlu.pl 10 marca 2021 09:36

Żabka ma 7. miejsce wśród sieci handlowych w Polsce. Co dalej? fot. materiały prasowe, ekomat przed sklepem Żabka

23 lutego 2021 do KRS trafiło sprawozdanie finansowe spółki Żabka Polska za 2019 rok.  Dowiadujemy się z niego, że 6 tys. placówek generowało przychody na poziomie 8,5 mld zł i zysk w wysokości 191 mln zł.  To daje sieci 7. miejsce w polskim handlu detalicznym, po Biedronce, Lidlu, Auchan, Kauflandzie, Carrefourze i Rossmannie. Pandemia nie tylko nie pokrzyżowała planów spółki, a wręcz wzmocniła segment convenience, w którym sieć jest liderem.

Przychody ze sprzedaży spółki Żabka Polska za 2019 r. wyniosły 8 577 348 tys. zł w porównaniu do 6 904 680 tys. zł w 2018 r. Oznacza to wzrost o 1 672 668 zł na przestrzeni roku. Zysk z działalności operacyjnej to 634 952 tys. zł (338 132 tys. zł w 2018 r.) To z kolei oznacza niemal podwojenie zyskowności - prawie 300 tys. zł więcej rdr.  Zysk netto za okres styczeń - grudzień 2019 r. to 191 864 tys. zł (150 804 tys. zł straty w 2018 r.) Oznacza to poprawienie wskaźników o 240 mln i przejście od straty do zysku. Wskaźnik zadłużenia wyniósł 90,6%.

Spółka Żabka Polska w 2019 roku otworzyła 652 sklepy. Łączna liczba sklepów na koniec 2019 roku wyniosła 6002. 

Plany spółki na 2020 r. w sprawozdaniu opublikowanym w 2021 były definiowane w następujący sposób:

"W 2020 roku spółka planuje otworzyć 850 nowych sklepów (w tym część w dużych miastach) oraz zwiększyć przychody ze sprzedaży sklepów już istniejących. W pierwszej połowie 2020 roku planuje zakończyć zmianę formatu wszystkich sklepów, aby były lepiej dopasowane do zmieniających się potrzeb konsumenckich w zakresie „modern convenience”. Firmie udało się zrealizować oba cele i to z zapasem. W lutym 2021 sieć miała już 7 tys. placówek, a jeszcze w październiku 2020 modernizacja 6500 sklepów Żabka była ukończona.
W sprawozdaniu czytamy: "W 2020 roku planowany jest dalszy rozwój marek własnych w szczególności w kategoriach przekąsek, dań gotowych oraz zdrowej żywności. We współpracy z dostawcami planowany jest rozwój produktów innowacyjnych, zdrowych, naturalnych dostosowanych do zmieniających się potrzeb klientów." Sieć rozwijała m.in. markę Foodini Superfoods Le'Frof - gotowe posiłki z krótką datą przydatności oraz wprowadziła do oferty bezmięsny hot dog we współpracy z firmą Hochland.
W sprawozdaniu czytamy: W 2020 roku planowany jest dalszy rozwój inicjatyw koncentrujących się na wsparciu franczyzobiorców w ich codziennej pracy m.in. poprzez poprawę procesów, ich automatyzację oraz zapewnienie nowoczesnych rozwiązań technologicznych." Firma wprowadziła więc cyfrowy obieg dokumentów i obsługę procesów logistycznych, wykorzystuje też sztuczną inteligencję do szukania właściwych lokalizacji sklepów.

W raporcie napisano: "W 2020 roku spółka kontynuować będzie transformację cyfrową wprowadzając rozwiązania z obszaru digital dla pracowników, franczyzobiorców oraz klientów. W 2020 roku planowany jest rozwój wprowadzonej na rynek w 2019 roku aplikacji mobilnej dla klientów żappka, umożliwiającej otrzymywanie spersonalizowanych ofert oraz rabatów, a także punktów, które można
wymienić na nagrody. Planowany jest również rozwój aplikacji dla franczyzobiorców, która umożliwia lepsze zarządzanie sklepem oraz śledzenie na bieżąco wyników sprzedażowych. Kontynuowane będą również inicjatywy w centrali, oparte na big data oraz sztucznej inteligencji, których celem jest ułatwienie pracy franczyzobiorcom oraz poprawa efektywności pracy spółki." Na przestrzeni roku 2020 sieć wprowadziła m.in. możliwość płatności w aplikacji Żappka Pay. W drugiej połowie roku z aplikacji korzystało 3 mln użytkowników.







BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10000
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.