Żabka mówi: go global! Szuka pomocy technologicznej potrzebnej do ekspansji

Żabka Future Lab to program akceleracyjny Grupy Żabka, kompleksowego ekosystemu convenience w Polsce, z którego usług korzysta każdego dnia blisko 3 mln klientów.

Czytaj więcej
CVC gotowe sprzedać Żabkę, ale kto ją kupi?
Grupa Żabka chce rozwijać się globalnie. Szuka technologii do zakupu nieruchomości, segmentacji klientów
W ramach drugiej edycji programu Żabka szuka rozwiązań w następujących obszarach:
- Logistyka i łańcuch dostaw w handlu
- Przyszłość pracy
- Globalny rozwój Grupy Żabka
- Klient jutra
- Sklep wielokanałowy
Szczególnie interesująco brzmi obszar globalnego rozwoju. Firma szuka technologii, które pomagają w tym zakresie. A konkretne wyzwania to:
- Inteligentne planowanie: modele predykcyjne dla zakupu nieruchomości, wykorzystujące dane z różnych źródeł
- Narzędzia umożliwiające zaawansowaną segmentację klientów, "tworzenie person", zbieranie danych i analitykę
- Inteligentne systemy sprzedażowe ułatwiające zarządzanie stanami magazynowymi i eliminację strat wynikających z przekroczenia terminu przydatności lub zwrotów
Startupom, które zakwalifikują się do ścisłego finału, sieć oferuje szansę na przetestowanie produktów i usług w sieci ponad 9000 sklepów Żabka, sklepach autonomicznych ŻabkaNano oraz z partnerami logistycznymi. Młode przedsiębiorstwa dostaną także dostęp do naszego laboratorium.
Pierwszy krok Nowy Jork
Sieć zrobiła już pierwszy krok w kierunku globalnego rozwoju. Jej koncept sklepów bezobsługowych Nano został zaprezentowany podczas tegorocznej konferencji NRF 2023 Retail’s Big Show w Nowym Jorku.

– Udział w tym prestiżowym wydarzeniu, jakim bez wątpienia jest NRF Retail’s Big Show, to dla nas nie tylko szansa na nawiązanie nowych partnerstw, ale także możliwość zaprezentowania Żabki jako jednej z najbardziej innowacyjnych na świecie firm z branży handlowej. Warszawa, za sprawą naszego konceptu, stała się światową stolicą sklepów autonomicznych, dlatego cieszę się, że mamy okazję zaprezentować ten projekt globalnej publiczności. Chcemy pokazać, jak tworzone przez nas we współpracy z partnerami nowoczesne technologie ułatwiają życie i uwalniają czas naszych klientów – mówił wtedy Tomasz Blicharski, wiceprezes zarządu Grupy Żabka, dyrektor zarządzający Żabka Future.
Ponadto sklep pop-up Żabka Nano został uruchomiony w należącym do firmy Microsoft centrum Industry Experience Center w Seattle, gdzie mogą go odwiedzać i czerpać inspirację przedstawiciele firm detalicznych.
- Microsoft Industry Experience Center to unikalne miejsce, będące fizyczną manifestacją wizji przyszłości i przekonaniem Microsoftu, że wszystkie firmy odnoszące sukcesy będą się w praktyce stawać firmami technologicznymi, kreującymi swoje własne innowacje. Cieszymy się, że jesteśmy częścią tej wizji jako pionierzy detalu autonomicznego – chwali się Żabka Polska.