Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Żabka Polska bez wiceprezesa ds. operacyjnych

Jak dowiedział się portal dlahandlu.pl Julio Duarte nie jest już wiceprezesem ds. operacyjnych i członkiem zarządu spółki Żabka Polska. Firma nie wskazała żadnego następcy na tym stanowisku. Obecny 4 osobowy zarząd tworzą osoby, które na stanowiska zostały powołane w okresie od grudnia 2014 do czerwcu 2015 roku.
Reklama

Julio Duarte wiceprezesem zarządu ds. operacyjnych w spółce Żabka Polska był od lipca 2012 roku. Odpowiadał za: sprzedaż, ekspansję, logistykę, adaptację i zakupy wewnętrzne. Julio Duarte z branżą handlową związany jest od 18 lat. Wcześniej pracował w Grupie Jeronimo Martins na stanowisku dyrektora operacyjnego sieci Biedronka. Wcześniej był również liderem projektu związanego z konsolidacją rynku przez sieć Biedronka. Swoją karierę w retailu rozpoczynał w sieci dyskontów Lidl w Portugali, gdzie osiągnął stanowisko sales director'a.

Prezesem zarządu sieci jest od kwietnia 2015 roku Krzysztof Andrzejewski, który zastąpił na tym stanowisku wieloletniego szefa Żabki Jacka Roszyka. Także w kwietniu 2015 r. zmienił się wiceprezes ds. finansowych. Został nim Tomasz Blicharski, który od 2011 roku jako członek Rady Dyrektorów Żabka Polska był odpowiedzialny za nadzór nad spółką, a od 2007 roku sprawował funkcję dyrektora w funduszu Mid Europa Partners, gdzie odpowiadał za inwestycje w Europie Środkowo–Wschodniej (m.in. Norican Group, Polskie Koleje Gorskie i Żabka Polska). W czerwca 2015 roku członkiem zarządu ds. marketingu i rozwoju w spółce został Maciej Mitoraj, zaś od grudnia 2014 roku członkiem zarządu odpowiedzialnym za logistykę oraz adaptację sieci sklepów Żabka i Freshmarket jest Przemysław Kijewski, który wcześniej pełnił funkcję prokurenta.

Mianowanie nowego prezesa i wiceprezesa ds. finansowych Piotr Grauer, dyrektor KPMG tak komentował na łamach portalspozywczy.pl - Zmiany w zarządzie oznaczać mogą istotną zmianę w działaniu firmy. Odejście od ekspansji i poszukiwania nowych otwarć, na rzecz skoncentrowania się na wyniku finansowym. Chodzi o to, aby przygotować i w perspektywie paru najbliższych lat sprzedać Żabkę z maksymalnym zyskiem. Już jakiś czas temu na rynku pojawiły się spekulacje co do możliwej sprzedaży spółki. Roszady w kierownictwie firmy powodują jednak, że perspektywa czasowa nieco się wydłużyła.( ...)Temat ekspansji zejdzie na dalszy plan. Przestanie ona być priorytetem i najprawdopodobniej zostanie w jakimś stopniu ograniczona. Priorytetem stanie się efektywność operacyjna i finansowa - mówił Piotr Grauer.

Do Żabki należy ponad 4 tys. sklepów pod szyldami Żabka i Freshmarket. Firma zamierza uruchomić bądź przyłączyć do sieci kolejne 800 w 2015 roku. Obroty spółki w 2014 roku sięgnęły 5,2 mld zł. 

 

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (3)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum