PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY

Żabka: W pełni pokory przyjmujemy uwagi, ale chcemy pokazać obiektywny obraz sytuacji

Autor: dlahandlu.pl 26 lutego 2020 19:03

Na konferencji prasowej, zwołanej po publikacjach medialnych dotyczących długów franczyzobiorców Żabki wobec urzędu skarbowego i ZUS oraz stanowisku Partii Razem, która zamierza ująć się za nimi, przedstawiciele Żabki przekonywali, że są pełni pokory wobec uwag, które dotyczą działalności sieci, ale chcą też przedstawić obiektywny obraz sytuacji, związanej z modelem franczyzowym Żabki.

Żabka wskazała, że pokrywa koszty remontu lokalu, chłodnictwa, wizualizacji, regałów, projekt lokalu, pozyskania lokalu, zakupu IT, klimatyzacji, alarmu, oświetlenia, monitoring lokalu, a przy pozyskaniu koncesji i dozorów technicznych franczyzobiorca otrzymuje wsparcie, koszt drukarek fiskalnych jest niższy od ceny rynkowej o 1400 zł. W momencie prowadzenia działalności franczyzobiorca nie płaci za energię elektryczną i ma zapewniony serwis wyposażenia i sprzętu na koszt sieci a także opiekę prawną. Żabka wyliczyła, że koszty przygotowania sklepu do otwarcia bez wsparcia franczyzobiorcy to ok. 200 tys. zł. Inwestycja franczyzobiorcy Żabki to 5 tys. zł.

Sieć bierze na siebie w pierwszym okresie działalności także koszty nietrafionych zamówień produktów świeżych, które nie zostaną sprzedane przed upływem terminu przydatności. Podobnie jest w przypadku produktów in-out, które są testowane w sklepach Żabka. Po 12 miesiącach współpracy sieć wypłaca franczyzobiorcom premię za trwałą relację z Żabką. Wypłaca także ekwiwalent za moment przestoju placówki, w którym sklep przechodzi remodeling do nowego konceptu, który pozwala na osiąganie wyników o 30 proc. lepszych niż tzw. "stary" koncept.

Firma zastrzegła, że proces rekrutacji jest wieloetapowy a wypowiedzenie umowy przez franczyzobiorcę z zachowaniem 30-dniowego okresu nie wiąże się z żadnymi karami. Jak wskazali przedstawiciele Żabki większość franczyzobiorców Żabki rekrutuje się spośród pracowników sklepów, którzy znają biznes od podszewki i czują, że mogą spróbować swoich sił nie tylko jako kasjerzy, ale także jako przedsiębiorcy prowadzący sklep Żabka. Proces od zgłoszenia się kandydata na franczyzobiorcę do podpisania umowy trwa od kilku tygodni do kilku miesięcy i w tym kontekście przedstawiciele Żabki uważają, że jest to w pełni świadomy proces związania się z firmą w relacji biznesowej.

Jednocześnie Adam Manikowski, wiceprezes ds. operacyjnych wskazał, że cała polityka personalna, czyli zatrudnianie i opłacanie pensji pracowników oraz zobowiązania wobec ZUS i urzędów skarbowych należą do franczyzobiorcy. Do obowiązków franczyzobiorców należy także decyzja ile i jakiego rodzaju towar zamówi do sklepu, zgodnie z popytem generowanym przez daną lokalizację.


WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 5861
Ilość aktualnych ofert: 516776

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    6,24

  • Śr

    4,74

  • Min

    3,12

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.