Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Zakaz handlu: Możliwości rządu będą się wyczerpywały

Zakaz handlu w niedziele to rozwiązanie, które od 2018 r. zdążyło ugruntować się już w świadomości konsumentów. - W ciągu ostatnich trzech lat przepisy modyfikowano i uszczelniano, nie dziwi więc, że rząd zajął się również zjawiskiem omijania ustawy przez sklepy świadczące usługi pocztowe. Próby omijania zakazu przez punkty sprzedaży mogą świadczyć o tym, że branża widzi w działaniach rządu problem, który prawdopodobnie nasilił się w trakcie pandemii - mówi w rozmowie z dlahandlu.pl Katarzyna Zborowska-Germann, Head of Retail Sales CEE w Stocard.
Reklama

- Wydaje się, że możliwości ustawodawcy będą się stopniowo wyczerpywały, a sklepy - zwłaszcza te największe sieci - zawsze będą o kilka kroków dalej. Przykładem mogą być dark store'y Biedronki stworzone we współpracy z Glovo. Rodzimi konsumenci mieli już okazję przyzwyczaić się do zakupów wysyłkowych w trakcie pandemii, rozwiązanie to może więc stać się bardzo popularne, zwłaszcza w dużych miastach - mówi przedstawicielka Stocard, aplikacji do przechowywania kart lojalnościowych oraz innych dokumentów w smartfonie.

Polacy i tak kupują w niedziele

Jej zdaniem Polacy - niezależnie od tego, czy są za czy przeciwko temu rozwiązaniu - przywykli do zakazu handlu w niedziele. - Nie spowodował on zmniejszenia utargu sklepów stacjonarnych, jedynie zmienił zwyczaje zakupowe. Dodatkowo część sklepów wydłuża godziny pracy w piątki i w soboty tak, by każdy mógł zdążyć kupić najważniejsze produkty przed ostatnim dniem tygodnia. Rządzący muszą jednak zastanowić się nad kierunkiem, w którym pójdą dalsze zmiany. Od 2018 stopniowo maleje liczba niedziel w roku, w trakcie których można zrobić zakupy - w roku 2021 było ich siedem w roku. W Stocard niedawno zbadaliśmy zmiany w zwyczajach zakupowych Polaków w czasie pandemii. Okazuje się, że w ostatnich miesiącach rzadziej niż przed pandemią kupujemy w soboty, za to częściej w poniedziałki, środy i - co ciekawe - niedziele. Nasze dane były zbierane także w sieciach stacji benzynowych, takich jak BP czy Circle K. One, które są otwarte nierzadko przez cały tydzień, 24 godziny na dobę, i które mają wyraźnie większy ruch w niedzielę - podsumowuje Katarzyna Zborowska-Germann.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.