Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Zakaz handlu w co drugą niedzielę rozwiąże problem braków w zatrudnieniu w sklepach?

Branża handlu detalicznego informuje ostatnio o niedoborach w zatrudnieniu. Planowane wykluczenie z handlu dwóch niedziel w miesiącu powinno pomóc branży, bo pozwoli zmniejszyć liczbę pracowników do obsługi – ocenia serwis wp.pl.
Reklama

Według najnowszych informacji w temacie "zakaz handlu w niedzielę" wygrał pomysł, żeby objąć nim dwie niedziele w miesiącu. W ten sposób liczba dni roboczych w handlu zmniejszy się o 7 proc. Dla supermarketów powinno to być dość korzystne rozwiązanie. Zakupy klienci i tak muszą zrobić, i choć być może nie będą tej samej wartości, co przy dwóch dniach więcej, ale ograniczenie kosztów powinno to z okładem zrekompensować. Chodzi głównie o zatrudnienie, choć na prądzie też powinny być oszczędności.

Skoro 7 proc. dni w miesiącu wypada nam z kalendarza, to znaczy, że nawet jeden na piętnastu pracowników może nie być potrzebny. W firmach handlu detalicznego i hurtowego pracuje 2,3 mln osób, a w tych większych - zatrudniających od 10 osób wzwyż - 1,3 mln osób. Zakładając, że tylko te większe będą chciały zwalniać, to nawet, jeśli tylko 5 proc. osób straci tam pracę po wyłączeniu dwóch niedziel, to daje ćwierć miliona osób, których usługi okażą się niepotrzebne.

Ustawa najprawdopodobniej nie skończy się jednak zwolnieniami, bo branża handlu detalicznego silnie dotknięta jest problemem niedoboru pracowników. Według badań GUS zgłaszało to we wrześniu aż 22,3 proc. przedsiębiorców w całej Polsce. Jeszcze dwa lata temu było takich zaledwie 7,1 proc.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.