Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Zakaz sprzedaży energetyków dzieciom wprowadza Tesco

Tesco i Co-op dołączyły do ​​Waitrose, Sainsbury's, Aldi, Asdy, Morrisona i Lidla w kwestii zakazu sprzedaży napojów energetycznych o wysokiej zawartości kofeiny osobom poniżej 16 roku życia, w związku z rosnącymi obawami zdrowotnymi – informuje serwis KamCity.
Reklama

Od początku marca obie sieci poproszą klientów, aby udowodnili, że mają skończone 16 lat, jeśli chcą kupić napoje zawierające ponad 150 mg kofeiny na litr.

Jak przyznaje rzecznik Tesco, nowe regulacje dotyczące sprzedaży energetyków mogą nie być łatwe do wdrożenia, dlatego sieć podejmuje dodatkowe działania polegające na podnoszeniu świadomości, aby podkreślić, że wysokoenergetyczne napoje kofeinowe nie są zalecane dla dzieci. Sieć wspiera w ten sposób kampanię #notforchildren".

Co-Op tłumaczy z kolei, ze decyzja sieci to "równowaga między wyborem oferty, a właściwym działaniem". - Wysłuchaliśmy rodziców i nauczycieli, którzy chcą ograniczyć dostęp młodych ludzi do napojów o wysokiej zawartości kofeiny. Pojawiają się coraz większe obawy o spożywanie napojów energetycznych wśród młodych ludzi i zdajemy sobie sprawę, że musimy działać – mówi Michael Fletcher, dyrektor handlowy Co-Op.

Młodzi z Wielkiej Brytanii należą do największych konsumentów napojów energetycznych w Europie. Uczestnicy kampanii na rzecz zdrowia nakłaniali rząd, by ograniczył ich sprzedaż do poziomu poniżej 16 lat z powodu obaw, że wysoki poziom cukru i kofeiny w tych produktach może mieć wpływ na zdrowie i zachowanie dzieci.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum