Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Zakup produktu nie jest zakończeniem transakcji - otwiera możliwość dalszej współpracy

Urządzenia wykorzystujące Internet Rzeczy już niedługo mogą być nieodzownym komponentem codziennego życia, dlatego firmy z wielu branż przygotowują się do kolejnej rewolucji w nowych technologiach.
Reklama

Podstawą trendu IoT (ang. „Internet of Things") jest połączenie inteligentnych urządzeń i usług w chmurze. Usługi mogą też zostać wzbogacone o aplikacje i akcesoria wykorzystujące ten sam interfejs programowania aplikacji (API) i mogą być udostępniane użytkownikom na zasadzie subskrypcji.

W celu zapewnienia opłacalności sprzedaży firmy planujące rozszerzenie działalności o Internet Rzeczy powinny uwzględnić w swojej strategii następujące elementy:

 System sprzedaży online - który umożliwia sprzedaż zarówno fizycznych urządzeń, jak i usług. Klienci powinni mieć bowiem zarówno możliwość kupna samego urządzenia, jak też urządzenia w pakiecie z oprogramowaniem lub usługą
 Subskrypcja i pakiety. Użytkownicy muszą mieć możliwość zakupienia usług realizowanych przez urządzenia, natomiast sprzedaż w pakietach powinna być dostępna jako opcja. Platforma musi też oferować różne modele subskrypcji i opcji cenowych.
 Dostęp do usług i pomiar. Kupując inteligentne urządzenie klient w rzeczywistości kupuje dostęp do realizowanych przez nie usług. Urządzenie jest czymś namacalnym, ale największą wartość mają odnoszone przez użytkownika korzyści niematerialne. Natomiast sprzedawca musi mieć możliwość zarządzania dostępem do usług i obliczania stopnia użytkowania urządzeń przez klientów w celu jak najlepszego dostosowania usług do realnych potrzeb klientów.
 Porady dla użytkowników. Rady dotyczące wykorzystywanych urządzeń (a także dodatków, akcesoriów, aplikacji itp.). Porady mogą zostać spersonalizowane tak, aby były jak najlepiej dostosowane do potrzeb klienta.
 Sklep dla firm zewnętrznych. Dzięki niemu niezależni dostawcy będą mogli oferować nowe aplikacje współpracujące z danym urządzeniem, co poszerzy portfolio usług dostępnych dla klienta.

Zintegrowane rozwiązanie oparte na połączeniu sprzętu i usług w większym stopniu, niż dotychczas stanowi klucz do sukcesu w handlu. Jak zauważa Michael Vax, zakup produktu nie jest już zakończeniem transakcji, ale otwiera możliwość dalszej współpracy i kontynuowania relacji.

Wpis Michaela Vaxa dostępny jest na blogu firmy hybris „The Future of Commerce".

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.