Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Zakupom żywności w sieci sprzyja niska gęstość zaludnienia

W Europie szybko rośnie zainteresowanie e-sklepami z żywnością - tak wśród klientów, jak i sieci sprzedażowych oraz inwestorów. W pięciu krajach na kontynencie sprzedaż żywności online do 2016 r. może się nawet podwoić. Również w Polsce z usług sklepów internetowych z żywnością korzysta coraz więcej osób.
Reklama
Zakupom żywności w sieci sprzyja niska gęstość zaludnienia. W regionie takim jak Skandynawia, której mieszkańcy muszą pokonać długą drogę do najbliższego sklepu, sprzedawcy internetowi notują ponadprzeciętne zyski w segmencie spożywczym. Inwestorzy już zauważyli tę niszę. Rynek zakupów internetowych to ogromny potencjał do wykorzystania - bo idealnie spełnia oczekiwania wyżej opisanej grupy klientów.

Jak pokazują badania konsumentów, najważniejszymi czynnikami skłaniającymi do zakupów spożywczych w sieci są dostawa do domu, ciekawość, atrakcyjne ceny i oszczędność czasu. Największe przeszkody to m.in. brak możliwości przyjrzenia się produktom na żywo i brak gwarancji ich jakości. Dodatkowym utrudnieniem dla sprzedawców bywają też skomplikowane regulacje prawne dotyczące sprzedaży żywności i sprzedaży internetowej.

Znaczenie sprzedaży internetowej artykułów spożywczych rośnie i staje się coraz ważniejszym źródłem przychodów w międzynarodowych sieciach sprzedażowych. Philip Clarke, były prezes Tesco, czyli jednego z gigantów tego rynku, oznajmił kilkanaście miesięcy temu wprost, że widzi w nich przyszłość firmy. „Zakupy spożywcze online odpowiadają za cały wzrost, jaki odnotowaliśmy w naszym biznesie spożywczym w Wielkiej Brytanii" - powiedział.

Dziś sklepy internetowe z żywnością muszą stawić czoła dwóm najważniejszym wyzwaniom: zdobywaniu klientów i sprawieniu, by kupowali regularnie.

Sklepy internetowe w tej branży powinny skupić się na oferowaniu klientom wartości dodanej - najlepiej połączonej z atrakcyjnymi cenami. Jasno podane informacje i przejrzyście opisane reguły, uczciwe warunki zwrotu, możliwość śledzenia zamówienia i wystawienia opinii powinny sprawić, że zakupy w sieci będą dobrą alternatywną dla zwykłych marketów.

Artykuły codziennej potrzeby można sprzedawać na wiele sposobów: predefiniowany koszyk zakupowy, modele subskrypcyjne, ryczałtowe - wszystkie służą temu, by dodatkowo uatrakcyjnić zakup. Personalizacja zgodna z preferencjami konsumenta to przewaga internetu - tak indywidualnego podejścia nie zapewnia dziś żaden supermarket.

Niewielu e-sklepom spożywczym udało się z sukcesem przekonwertować okazjonalnych kupujących w lojalnych klientów. Jest jednak coraz więcej interesujących pomysłów, jak tego dokonać - spersonalizowane programy lojalnościowe czy indywidualne listy zakupowe z funkcjonalnością zapewniającą stałą dostępność produktów, których potrzebuje kupujący.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.