PARTNER PORTALU

"Zakupowy szał" przed niehandlowymi niedzielami będzie się uspokajać

Autor: money.pl 30 kwietnia 2018 12:44

Jeśli od środy do piątku ludzie słyszą, że w niedzielę nie zrobią zakupów, to pamiętają o tym i idą do sklepu, nawet jeśli niczego nie potrzebują - mówi serwisowi Money.pl dr Monika Skorek, ekspert od marketingu z Uniwersytetu Warszawskiego. - A jeśli towarzyszy temu obniżka cen, to zazwyczaj kupują więcej, niż potrzebują - tłumaczy.

Dr Monika Skorek zauważa też, że w przypadku zakazu handlu w niedzielę działa też psychologiczna reguła niedostępności.

- Skoro nie można zrobić zakupów w niedzielę, klienci bardziej ich potrzebują. Dlatego kupują na zapas. Jednak "zakupowy szał" będzie się jednak uspokajać, a Polacy się do zamkniętych sklepów przyzwyczają. Podobna sytuacja miała miejsce w Niemczech czy Austrii, gdzie w niedziele sklepy są zamknięte. Na początku klienci faktycznie kupowali na zapas, kusiły ich promocje, a potem wszystko wróciło do normy- tłumaczy.

Przeczytaj także:

Najlepszym "wabikiem", używanym przez sieci handlowe, jest obniżka cen towarów znanych i rozpoznawalnych marek. Sklepy wybierają od 5 do 7 atrakcyjnych produktów, które przeceniają. - Klienta przyciąga do sklepu cena jednego produktu konkretnej, znanej marki. Jak już przyjdzie, kupi przy okazji inne rzeczy, niekoniecznie te przecenione - mówi dr Skorek.

Dr Skorek jest zadania, że wbrew popularności "Gangu Świeżaków",  programy lojalnościowe powoli wychodzą z mody i są coraz mniej skuteczne. - Lojalność jest żadna - dodaje.

Więcej na Money.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • belon b. 2018-04-30 15:02:08

    Pani powiedziała co wiedziała. Bez żadnego poparcia twardymi danymi jest to tylko artykulik o tym co się Pani wydaje.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)





BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9205
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    6,39

  • Śr

    4,78

  • Min

    3,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.