Zakupy bez kolejek. Na początek w 6. sklepach Piotra i Pawła

Autor: dlahandlu.pl 21 czerwca 2018 13:39

Zakupy bez kolejek. Na początek w 6. sklepach Piotra i Pawła Skanuj i Kupuj w Piotrze i Pawle, fot. PTWP

Sieć supermarketów Piotr i Paweł wspólnie z SIX Payment Services i OneLoop wdraża system dokonywania zakupów w fizycznym sklepie bez konieczności posiadania przy sobie gotówki czy karty płatniczej, bez stania w kolejkach do kas i bez kontaktu z kasjerami i wyjmowania zakupów z koszyka przed wyjściem ze sklepu.

W aplikacji "Skanuj i Kupuj" przy pomocy smartfonów klienci mogą skanować kody kreskowe wszystkich produktów dostępnych w sklepie, w tym produktów świeżych (etykiety wagowe warzyw i owoców, etykiety zbiorcze pieczywa i etykiety wędlin oraz serów pakowanych na wagę). Płatności będą dokonywane ze zdefiniowanej w aplikacji karty płatniczej w specjalnej strefie płatności, w której asystent zakupowy zatwierdzi zakup alkoholu, po zweryfikowaniu wieku klienta. Połączenie odbywa się dzięki technologii bluetooth. Obecnie przy płatności system drukuje paragon papierowy, ale w momencie, gdy upowszechnią się paragony elektroniczne, będą one zachowywane jedynie w aplikacji. Firma nie ujawnia jakie stosuje metody weryfikacji zawartości koszyka i skanowanych do płatności produktów.

Aplikacja została wzbogacona o możliwość nagradzania klientów za zakupy. Partnerem sieci jest firma OneLoop. Obecnie pierwszy zakup za 100 zł premiowany jest bonem o wartości 20 zł na kolejne zakupy. Gwarantem bezpieczeństwa zakupów jest Six Payments. Dane kart płatniczych nie są zapisywane w aplikacji, a jedynie udostępniane na czas autoryzacji zakupów. 

Przeczytaj także:

Usługa została wdrożona w 6 sklepach - w Warszawie (ul. Stawki i Al. Jerozolimskie - Blue City), Markach pod Warszawą, Wrocławiu (Sky Tower), Płocku (Galeria Wisła) i Poznaniu (Gronowa 18). System testowany był 2 lata. W ciągu kilku miesięcy ma zostać zaimplementowany w całej sieci. - Jeśli w Piotrze i Pawle pojawi się nowy inwestor, sam będzie decydował, jak poprowadzi sieć - poinformowała spółka. Piotr i Paweł nie ujawnia kosztów inwestycji ani nie wypowiada się o spodziewanych efektach. Sieci zależy na poprawie doświadczenia zakupowego i skróceniu kolejek. Zwłaszcza, że kolejki wywołują niezadowolenie (71 proc.) i frustrację (47 proc.). Jednocześnie 70 proc. klientów nie wróciłoby do sklepu po produkt, jeśli musieliby stanąć w kolejce od nowa, 46 proc. zrezygnowałoby z zakupów w ogóle, widząc zbyt długie kolejki do kas.  Zachętą do wdrożenia rozwiązania był fakt, że 60 proc. Polaków ma smartfona, a w grupie 16-24 lata aż 91,5 proc. osób, w grupie 25-34 - 85,6 proc., zaś w grupie 35-44 - 74,1 proc.

52 proc. konsumentów jest skłonnych korzystać ze sklepu bez kas, doceniając oszczędność czasu (61 proc.), wygodę (25 proc.), i lepsze doświadczenie zakupowe (23 proc.)

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • krzys 2018-06-26 11:40:28

    Przepięknie ;)

  • Hermes 2018-06-21 22:15:08

    Temat bezobsługowych zakupów w tej sieci pojawił się już w 2016 roku. To oczywiście dobry kierunek, ale bez systemów kontroli i monitoringu (jak w Amazon Go), raczej nie obejdzie się bez sprzedawcy. Chyba, że będzie to zakup z dostawą, wówczas jak najbardziej. Kompleksowe narzędzie tego typu zadebiutowało niedawno w sieci pod nazwą 1koszyk.pl

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)





BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 5933

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.