Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Zakupy w centrach convenience wydłużyły się z 10 minut do godziny

Już nie tylko „fast shopping” w 10 minut, typowy dla centrów convenience, ale coraz częściej zakupy w godzinę i więcej. Wydłuża się czas, jaki klienci spędzają na zakupach - wynika z badania konsumenckiego ARC Rynek i Opinia, które zleciło centrum handlowe Nowe Bielawy.
Reklama

86% kupujących spędza w Nowych Bielawach więcej niż 30 minut!.W dni powszednie taki czas skłonne jest poświęcić 85%, a w sobotę 91%. 

Przez to średnia długość czasu spędzonego w obiekcie wynosi 62,7 minuty, w sobotę to z kolei aż 66,6 minuty. To znaczny wzrost w stosunku do wyników sprzed pandemii. Zaledwie 3% klientów tego obiektu decyduje się na „fast shopping” trwający około 10 minut. 

Dłuższy czas w centrum handlowym generuje także większe wydatki odwiedzających, które na przestrzeni ostatnich lat wzrosły niemal o 30%. – Przyjęło się, że klienci centrum convenience nie „uprawiają” window shoppingu, ale celują w kilka sklepów, w których mają zaplanowane zakupy – mówi Marta Sójkowska, Marketing Manager w Newbridge.

Tymczasem badanie pokazuje dwucyfrowy wzrost popularności wielu
marek poza spożywczych. Najchętniej klienci wybierają
sklepy takich brandów jak m.in. CCC, Pepco, Rossmann, Jysk czy RTV Euro
AGD, ale także Home&You czy Monnari. To już nie tylko hipermarket
spożywczy, jak jeszcze 5 lat temu - dodaje.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum