Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Nowe strategie zakupowe: Mrożonki zamiast świeżych produktów, kurczak zamiast czerwonego mięsa

Szef Tesco, Ken Murphy, ujawnił, że Brytyjczycy szukają oszczędności zamieniając świeżą żywność na tańsze produkty mrożone. Podobnie rzecz ma się w przypadku mięsa - kurczak zyskuje kosztem wołowiny. Klienci częściej korzystają też ze skanerów kodów kreskowych podczas zakupów, aby uniknąć niechcianej niespodzianki przy kasach.
Reklama

Ken Murphy powiedział, że kupujący „zarządzają swoimi budżetami znacznie dokładniej”, ponieważ inflacja pozostaje na najwyższym poziomie od 40 lat.

W tym roku Tesco sprzedało dwukrotnie więcej mrożonych indyków w porównaniu z 2019 r., ponieważ staje się bardziej oczywiste, że kupujący wybierają mrożonki.

Nastąpił również wzrost sprzedaży mrożonych deserów, a wyszukiwania mrożonek na stronie Tesco wzrosły o 40% w porównaniu z zeszłym rokiem.

Murphy powiedział, że Brytyjczycy żyją w „czasach turbulencji i czasach zmian”. Jednocześnie zaznaczył, że klienci są „naprawdę zdeterminowani, aby w tym roku cieszyć się Bożym Narodzeniem”, ponieważ będzie to pierwszy okres świąteczny od trzech lat bez ograniczeń związanych z Covidem.

Tesco nie zapomina o promocjach

Tesco nie rezygnuje z przecen na żywność, wiedząc jak bardzo pożądana jest to obecnie wartość. Sekcje z żółtymi naklejkami pod nazwą „W obniżonej cenie – tak samo dobre” ułatwią znalezienie przecenionej żywności w sklepach i będą dostępne w 100 sklepach do Bożego Narodzenia, a następnie zostaną rozszerzone na kolejne sklepy w 2023 roku.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum