PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Założenie e-sklepu zwiększa obroty o kilkanaście proc.

Autor: Dziennik Gazeta Prawna 25 października 2010 11:03

W ubiegłym roku Polacy na zakupy w internecie wydali 13 mld 430 mln zł, o 22 proc. więcej niż w roku poprzednim. Mało nadal wydajemy na żywność (0,1 - 0,2 proc. wszystkich zakupów). Jednak jak twierdzą analitycy, obroty każdego sklepu po uruchomieniu wirtualnej filii rosną przeciętnie o kilkanaście procent - podaje Dziennik Gazeta Prawna.

Zakup domeny to wydatek od kilkudziesięciu do kilkuset złotych. Często provider oferuje domeny za symboliczną złotówkę, ale związane jest to z wyższymi opłatami w następnych latach.

Koszt hostingu na potrzeby sklepu to wydatek rzędu 300 - 500 zł rocznie. Cena za wdrożenie bezpłatnego skryptu waha się w granicach 700 - 3700 zł. Cena najprostszej strony stworzonej na potrzeby sklepu wynosi ok. 3 - 5 tys. zł, bardzo zaawansowanej - nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych. Na jej wykonanie trzeba czekać od kilku tygodni do kilku miesięcy.

Trzecią możliwością jest dzierżawa już gotowego sklepu. W cenie dzierżawy jest zazwyczaj hosting. Plusem takiego rozwiązania są niewielkie koszty początkowe, szybka możliwość rozpoczęcia działalności, niewielka strata finansowa w przypadku likwidacji. Cena zazwyczaj uzależniona jest od liczby wprowadzanych do sklepu produktów (najczęściej są to pakiety po kilka tysięcy artykułów). Czasem właściciel sklepu może zaproponować jako swoje wynagrodzenie procent od obrotów. Przeciętnie jednak cena dzierżawy nie powinna przekroczyć 500 - 700 zł miesięcznie.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7668

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    1,99

  • Śr

    1,24

  • Min

    0,85

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.