Założenie sklepu na Facebooku ma plusy i minusy

Autor: dlahandlu.pl 7 lutego 2011 09:35

Możliwość dokonywania zakupów przez Facebook pojawiła się stosunkowo niedawno i trudno jednoznacznie przewidzieć przyszłość tego trendu. Sądzę, że największe korzyści przyniesie sklepom oferującym produkty raczej tanie oraz takie, które kupuje się impulsywnie -Wiktor Cegła, dyrektor zarządzający portalu społecznościowego oraz sklepu gram.pl.

Przy małej skali inwestycja może się więc nie opłacać, prędzej, jeśli ktoś będzie przygotowywał oferty specjalne, tylko na tę platformę. Może sprawdzić się także dobudowywanie zakładek sklepowych do dużych stron Facebookowych, których tematyka jest pokrewna z tym, co jest sprzedawane w sklepie.

Większe zaufanie wzbudza profesjonalny sklep, przystosowany do pobierania opłat, zoptymalizowany pod kątem konwersji. Spodziewam się, że póki Facebook nie będzie oferował użytkownikowi możliwości korzystania z systemu płatności i zamówienia towaru poprzez jedno kliknięcie, pozostanie on stricte społecznościowym portalem.

Firmy przed uruchomieniem tej aplikacji powinny zastanowić się nad ewentualnymi negatywnymi skutkami posiadania aplikacji sklepowej na FB. To pokazanie oferty w bardzo interaktywnym medium, którego użytkownicy są w stanie zamieszczać bardzo negatywne komentarze. Sami prowadzący strony często zamieniają je także w tablice ogłoszeń, co może zachęcić użytkownika do naciśnięcia przycisku "Nie lubię" i zaniechania odwiedzania przez niego danego fanpage'a. Należy równocześnie pamiętać, że Facebook jest stosunkowo nowym narzędziem. Dlatego trudno przewidzieć czy aplikacja przyniesie zyski firmom z niej korzystającym - podsumowuje Wiktor Cegła.

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6884

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    7,32

  • Śr

    5,85

  • Min

    4,00

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.