Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Zamiast do restauracji to do Biedronki lub Dino - turyści zmienili zwyczaje gastronomiczne

- Gastronomia po pandemii ma fatalną prasę, która spowodowała, że klienci po prostu nie przychodzili. Można powiedzieć przekornie, że najpopularniejszym punktem gastronomicznym w kurortach turystycznych były takie sklepy jak Dino czy Biedronka – mówi Katarzyna Michalska, doradca gospodarczy.
Reklama

Czy sezon wakacyjny okazał się dobrym czasem odbicia dla branży gastronomicznej? Eksperci mają wątpliwości o czym może świadczyć m.in. opinia Tatrzańskiej Izby Gospodarczej, której członkowie twierdzą, że turyści częściej stołowali się w fast-foodach niż karczmach i restauracjach. Opinię tę potwierdzają specjaliści z Centrum Doradztwa Gospodarczego Kiżuk & Michalska. – Współpracujemy obecnie z kilkunastoma restauracjami i opinie w wielu przypadkach są podobne. Gastronomia po pandemii ma fatalną prasę, która spowodowała, że klienci po prostu nie przychodzili. Można powiedzieć przekornie, że najpopularniejszym punktem gastronomicznym w kurortach turystycznych były takie sklepy jak Dino czy Biedronka – mówi Katarzyna Michalska, doradca gospodarczy. 

 „Paragony grozy” pogrążyły gastronomię? 

 Czy możemy miniony sezon oceniać pozytywnie? Jak mówią eksperci na pewno nie jest źle. Jest jednak kilka sytuacji, które mocno zaskoczyły zarówno klientów, jak i przedsiębiorców oraz ekonomistów. 

 - Nadzieje były ogromne. Oczekiwania także. Zarówno pas nadmorski jak i pas górski czy miejscowości turystyczne szykowały się na najazd turystów i można powiedzieć, że w sumie te oczekiwania zostały spełnione. Polacy częściej wybierali swój kraj jako destynacje wakacyjną, rezygnując z wyjazdów zagranicę. Nie bez znaczenia na pewno była tutaj opcja Bonu Turystycznego, który motywował polskie rodziny do tego, by jednak zostać w Polsce, a nie szukać rodzinnych wakacji zagranicą. Turystów więc nie brakowało, ale ich nawyki były zupełnie inne niż w latach ubiegłych – mówi Katarzyna Michalska.

  O czym mowa? – Przede wszystkim rozczarowana jest gastronomia. Fatalną prasę zrobił tutaj temat „paragonów grozy”. Media wręcz przerzucały się skargami na drogie ryby, drogie lody, zbyt wysokie ceny dań w restauracjach. Mieszkańcy stali się bardzo wrażliwi i widząc wzrost cen po prostu rezygnowali z żywienia się w restauracjach, karczmach czy smażalniach ryb. Obiektywnie musimy stwirdzić, że ceny na pewno poszły do góry. Byłabym jednak daleka od mówienia, że to jakieś kosmiczne wzrosty. Wszystko jest droższe, po prostu – tłumaczy Katarzyna Michalska.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.