Zara jest najpopularniejszą marką na Instagramie

Influencer marketing jest wciąż na wczesnym etapie, ale stał się bardzo ważny dla niektórych branż. Nie byłoby jednak błędem stwierdzenie, że marketing influencerów w mediach społecznościowych ma większe znaczenie dla niektórych marek niż dla innych. Ogólnie rzecz biorąc, marki modowe i technologiczne odnoszą największe korzyści z influencer marketingu, co widać na liście dziesięciu marek, które uzyskały największą ekspozycję na Instagramie w 2022 roku.

Czytaj więcej
Zara w kolejnym kraju kończy z darmowymi zwrotami
Co zrozumiałe, sam Instagram otrzymał najwięcej wzmianek od influencerów na platformie mediów społecznościowych. Według danych dostępnych na Statista.com, w 2022 roku Instagram otrzymał wzmianki od 85 500 różnych influencerów. Wśród marek zewnętrznych największą popularnością cieszyła się Zara, która wymieniła 66 400 influencerów.
Po Instagramie i Zarze największą popularnością na popularnym portalu społecznościowym cieszyła się marka odzieżowa Shein. 57 200 influencerów na Instagramie wspomniało o chińskim sprzedawcy szybkiej odzieży w 2022 roku.

Słynna szwedzka firma odzieżowa H&M cieszy się również dużą popularnością w mediach społecznościowych. Według danych 46 100 influencerów na Instagramie wspomniało o H&M w swoich postach w 2022 roku. Amerykański gigant odzieży sportowej Nike był nieco w tyle, jeśli chodzi o wzmianki od 40 500 influencerów na Instagramie.

Czytaj więcej
Instagram nadal liderem w influencer marketingu
Szwedzki streaming audio Spotify był kolejną znaną marką na Instagramie w 2022 roku. Jeśli nie weźmie się pod uwagę samego Instagrama, Spotify jest najpopularniejszą marką niezwiązaną z modą/odzieżą wśród influencerów na Instagramie. 35 700 influencerów na Instagramie wspomniało o Spotify. Gigant e-commerce Amazon był tuż za Spotify z wzmiankami od 35 000 influencerów w 2022 roku.
Oprócz Spotify i Amazon, platforma do strumieniowego przesyłania wideo YouTube to kolejna znana marka technologiczna na Instagramie. YouTube znalazł wzmianki od 33 800 influencerów w 2022 roku.
Kolejną popularną marką, z wzmiankami od 31 600 wpływowych osób, był amerykański detalista Target. Target był także jedyną marką, która nie była tradycyjną marką modową/odzieżową ani marką technologiczną, która znalazła się na liście dziesięciu najpopularniejszych marek na Instagramie.
Popularna marka streamingowa Netflix była dziesiątą najpopularniejszą marką wśród influencerów na Instagramie w 2022 roku. Netflix otrzymał wzmianki od 28 400 influencerów.