PARTNER PORTALU

Zara liderem sprzedaży odzieży online

Property News 14 lipca 2021 16:37

Zara liderem sprzedaży odzieży online fot. Pablo Isla

Pablo Isla, szef modowego giganta - firmy ​​Inditex (Zara, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home i Uterqüe), podsumował 2020 rok, w którym przychody osiągnęły 20,4 mld euro, a sprzedaż online wzrosła o 77 proc. do 6,6 mld euro, czyniąc Inditex światowym liderem w sprzedaży detalicznej odzieży online.

Od 2020 do 2022 r. Grupa zainwestuje 2,7 mld euro w program transformacji, z czego miliard euro zostanie zainwestowany w cyfryzację, a 1,7 mld euro we wdrażanie najnowszych technologii we wszystkich sklepach Grupy.
Pablo Isla podkreślił „siłę strategicznej transformacji Inditex oraz jej w pełni zintegrowany, cyfrowy i zrównoważony model biznesowy. To, w połączeniu z zaangażowaniem, talentem i pracą całego zespołu, przyniosło godne uwagi rezultaty w niezwykle trudnych czasach. Zgodnie z naszymi oczekiwaniami transformacja, którą rozpoczęliśmy w 2012 roku, nadal przynosiła owoce” – powiedział Pablo Isla. Od 2012 roku firma w transformację zainwestowała 11 mld euro, a platforma internetowa sieci jest w stanie obsługiwać klientów na 216 rynkach na całym świecie.

W 2020 r. Inditex uruchomił sklepy online na 25 nowych rynkach i otworzył sklepy w 29 krajach.
W 2020 roku firma zrealizowała 46 mln zamówień o wartości 1,16 mld euro ze sklepów Grupy. W 2020 roku aplikacje i strony internetowe Grupy miały ponad 5,3 miliarda odwiedzin, a różne media społecznościowe ośmiu marek zgromadziły 200 milionów obserwujących.
Kolejnym kamieniem węgielnym transformacji strategicznej, przeniesionej z lat ubiegłych, jest dążenie Grupy do zrównoważonego rozwoju. Akcjonariusze zatwierdzili wniosek Rady Dyrektorów o wypłatę dywidendy w wysokości 0,70 euro na akcję, rozszerzając w ten sposób politykę wypłaty 60 proc. zysku netto.

Zasoby gotówkowe netto Grupy osiągnęły poziom 7,56 miliarda euro nie koniec roku fiskalnego 2020. Koszty operacyjne Grupy zmniejszyły się o 17 proc. Zysk netto wyniósł 1,11 mld euro.

Około 35% odzieży Grupy posiada etykietę Join Life, która oznacza bardziej zrównoważone procesy i surowce. Ponadto 80% zużytej energii pochodzi ze źródeł odnawialnych, w porównaniu do celu 65%. Wykorzystanie bardziej zrównoważonej bawełny również wzrosło o 91%.

W tym kontekście prezes Inditex poinformował akcjonariuszy, że Grupa wyznaczyła następujące cele:

- cel zerowej emisji netto zostanie przesunięty o całą dekadę do roku 2040 (poprzednio 2050),

- wszystkie zastosowania bawełny będą bardziej zrównoważone do 2023 roku, dwa lata przed terminem,

- cała energia będzie pochodzić ze źródeł odnawialnych już w 2022 r. (w porównaniu z celem 80% w 2025 r.),





BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9193
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    6,24

  • Śr

    4,75

  • Min

    4,06

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.