Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Zarobić na Świętach dwa razy, czyli co sklepy mają z kart podarunkowych

Karta podarunkowa – bo o niej mowa – to aktualnie jedno z najbardziej opłacalnych narzędzi lojalnościowych dla sklepów. Badania pokazują, że ponad 70% z nich realizowanych jest w ciągu nie dłużej niż pół roku od momentu zakupu. Na kartach podarunkowych firma zarabia więc dwa razy. W jaki sposób?
Reklama

Karty podarunkowe będą odgrywać kluczową rolę podczas nadchodzących świąt Bożego Narodzenia. Jake podaje raport Gift Card & Voucher Association (GCVA) opracowany na zlecenie GlobalData, aż 56% ankietowanych deklaruje zakup podobnej lub większej liczby kart niż w zeszłym roku. Wśród przedstawicieli pokolenia X takich osób jest prawie 75%.

- Badania pokazują bardzo dobrą tendencję dla sklepów, które w swojej ofercie już mają karty podarunkowe lub zamierzają je wprowadzić – mówi Filip Zajdel, Business Development Manager w Spartavity.

Trzeba zdawać sobie sprawę, że sprzedawcy na kartach podarunkowych zarabiają tak naprawdę podwójnie. Po pierwsze w momencie, kiedy karta zostaje kupiona, by stać się dla kogoś prezentem – najczęściej na święta. Po drugie, wtedy kiedy jej właściciel zaczyna wydawać z niej środki. Dlaczego?

Nieprawdziwe, nie moje

Pieniądze, które są przedpłacone przez kogoś na karcie, wydaje się dużo łatwiej niż te, które mamy na koncie lub fizycznie w portfelu. Prawda? Chyba każdy kiedyś tego doświadczył. Jak podaje raport Chipotle, aż 75% badanych osób na koniec zakupów zapłaciło więcej niż wynosiła kwota widniejącą na ich kartach – np. użyło karty podarunkowej o wartości 50 euro, aby dokonać zakupu za 100 euro.

- Mamy informację od naszych klientów, że nie mają raczej problemów ze sprzedażą oferty w pełnej cenie, kiedy klient płaci kartą podarunkową – dodaje Filip Zajdel. – Schody, czyli prośby o rabaty, promocje, specjalne oferty, zaczynają się wtedy, kiedy ktoś płaci kartą kredytową lub gotówką.

Tendencję tę potwierdzają cytowane już wcześniej badania, które pokazują, że klienci korzystający z kart podarunkowych są aż 2,5 razy bardziej skłonni zapłacić pełną cenę za przedmiot, niż klienci płacący gotówką lub kartą kredytową.

Miłe powroty

Podarowana karta jest również bardzo skutecznym narzędziem zachęcającym do odwiedzenia sklepu po raz pierwszy. Aż 34% konsumentów przyznaje, że skorzystało z oferty sprzedawcy, którego by w innej sytuacji na pewno nie odwiedziło. Wielu z nich również wraca do punktów, w których kiedyś zrealizowało swoją kartę podarunkową. Warunek? Program lojalnościowy zbudowany wokół karty musi być przygotowany profesjonalnie. Inwestując więc w to narzędzie, zadbać należy o aspekty techniczne (kwestie informatyczne, prawno-podatkowe i operacyjne), przeszkolenie pracowników oraz przygotowanie odpowiedniej komunikacji wprowadzenia kart.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.