Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Zdaniem dyrektora POHiD sieci szykują ekspansję za granicą

Polskie firmy handlowe rozpoczęły już ekspansję na innych rynkach - póki co nieśmiałą, bo trudno określić ich wartość, ale już widoczną, głównie w sferze nieżywnościowej - są to sieci odzieżowe, obuwnicze. Tym niemniej, jest kwestią najbliższej przyszłości wejście z sieciami sprzedaży żywności na inne rynki - mówi Andrzej Faliński, dyrektor generalny Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.
Reklama
Zdaniem Falińskiego, dobry przykład dała sieć Żabka, otwierając sklepy w Czechach. W grudniu ubiegłego roku sklepy przeszły w ręce Tesco.

- Ważną formą ekspansji jest udzielanie licencji franczyzowych lub ajencyjnych do innych krajów - ta forma pośredniej ekspansji może stać się wkrótce bardzo popularna, bo polskie pomysły na handel są bardzo atrakcyjne i dobrze pomyślane finansowo - mówi Andrzej Faliński.

I dodaje, że geograficznie ekspansja byłaby najbardziej korzystna głównie w okolicach Polski - w Czechach, na Słowacji, w krajach nadbałtyckich, na Ukrainie, ale także w Niemczech, Austrii, Finlandii, Rosji, Wielkiej Brytanii i Irlandii, krajach bałkańskich, Turcji.

- Niedługo zapewne usłyszymy o naszych sklepach delikatesowych w okolicach Berlina, na pograniczu polsko-niemieckim, gdzie rozwijają się pomyślnie polsko-niemieckie sieci lokalne - ocenia Andrzej Faliński.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.