Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Zdrowie, bezpieczeństwo i natura to najsilniejsze trendy w merchandisingu 2021

Pandemiczny rok zweryfikował trendy, przekonania i sposoby postępowania konsumentów. Jedną z dziedzin, która szybko musiała dostosować się do nowych wzorów zachowań jest merchandising i visual merchandising. Liderzy rynku od dawna wiedzą, że aby skutecznie dotrzeć do klientów, muszą postawić na emocje, personalizację oraz indywidualne podejście. Wśród nowych trendów dostrzegli także podkreślanie walorów zdrowotnych, poszanowanie natury i odwoływanie się do zrównoważonego rozwoju.
Reklama

Przyzwyczajenia konsumentów zmieniły się w trakcie pandemii, ewoluując w kierunku poszanowania środowiska naturalnego oraz dbania o zdrowie i większe bezpieczeństwo. Te trendy były obecne już wcześniej, ale w ostatnich miesiącach zdecydowanie zyskały na znaczeniu. Pojęcie zdrowia uległo przedefiniowaniu, to już nie tylko brak oznak choroby, ale także ogólne samopoczucie i profilaktyka. Konsumenci bacznie zwracają uwagę na to, jak się odżywiają, jakie produkty wybierają, analizują etykiety, sprawdzają nawet informacje, gdzie i jak dana żywność została wyprodukowana. Wzrosła świadomość tego, że to jak się czujemy i ile energii mamy na co dzień, w dużej mierze zależy od tego, co ląduje na naszych talerzach. Konsumenci świadomie dokonują wyborów przy sklepowych półkach, dlatego tak istotne jest eksponowanie wartości i emocji, które zaspokoją rozbudzone w ostatnich miesiącach potrzeby.

Produkty powstające z poszanowaniem środowiska

W ślad za zdrowiem i bezpieczeństwem żywności idzie poszanowanie środowiska naturalnego. Nikogo nie trzeba już przekonywać, że człowiek i jego działalność wywierają ogromny wpływ na naszą planetę i jej zasoby, które kiedyś się wyczerpią. Stąd wszelkie modyfikacje postępowania, wdrażanie procedur i modeli, dzięki którym ograniczamy wykorzystanie naturalnych surowców zyskują na znaczeniu. Słowa klucze to: Reduce, Reuse, Recycle and Repeat (redukuj, użyj ponownie, przetwarzaj i powtarzaj). Liczba osób, konsumentów, którzy zdają sobie z sprawę z ogromnego wpływu produkcji żywności na środowisko systematycznie rośnie. To właśnie oni, dokonując świadomych wyborów przy kasie lub sklepowych półkach, mają coraz większy wpływ na ofertę producentów oraz jej prezentowanie w sieciach handlowych. Jakie rozwiązania warto więc wziąć pod uwagę planując skuteczny merchandising? Po pandemicznych obostrzeniach w handlu nie ma już prawie śladu, podobnie sytuacja wygląda ze wsparciem hostess w sklepach. Na ograniczenia w kontaktach między ludźmi nałożyły się także kłopoty z niedoborem personelu. Dlatego duzi producenci byli zmuszeni zastąpić hostessy swoimi ekspertami, opiekunami sieci i linii produktów. To na nich spoczywa teraz obowiązek dbania o właściwą ekspozycję towarów oraz przekazywanie bieżącej informacji o tym, co dzieje się w poszczególnych sieciach handlowych. - Maleje rola przedstawicieli handlowych, a wzrasta opiekunów, „merchów”, którzy stają się niezbędnym ogniwem łączącym producentów i ich ofertę w sieciach wielkopowierzchniowych z potrzebami klientów. To te osoby, często outsourcowane z wyspecjalizowanych w tym kierunku firm skutecznie dbają o właściwe prezentowanie towarów i przekazywanie bieżących informacji do producentów - mówi Paweł Waśko z ASM Sales Force Agency.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.