Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Zerowy VAT: Sklepy wydały miliony, ceny nadal będą rosły

Osiem największym sieci z powodu korekt cen zapłaciło, tylko za dodatkową pracę, 3 mln zł – wynika z szacunków firm. Cała branża zapłaciła dużo więcej.
Reklama

Koszty obejmują m.in. dodatkowe wynagrodzenie pracowników w sklepach, którzy nawet dwie doby wcześniej zaczęli zmieniać ceny na półkach, głównie nocą. Do tego dochodzi wynagrodzenie dla informatyków, którzy nocą przed 1 lutego musieli dokonać zmian w systemach. – Niektóre firmy nie były w stanie zdążyć do rana, więc otwarcie sklepów opóźniło się. To również oznacza dodatkowe straty w obrotach – mówi Renata Juszkiewicz, prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji.

Takie koszty musiały ponieść wszystkie firmy, wiele małych proporcjonalnie musiało zapłacić więcej, bo na stałe nie utrzymują one pracowników IT, a musiały ich nagle znaleźć w czasie, gdy to samo musiał zrobić cały handel spożywczy.

Samych sklepów jest ponad 90 tys., a produkty z listy objętej obniżką VAT z 5 proc. do zera sprzedaje znacznie więcej – np. warzywniaków jest ponad 7,5 tys., a sklepów piekarniczych kolejne 3 tys. Zmiany musiały wprowadzić także sklepy na stacjach benzynowych.

W sumie kosztowało to dziesiątki milionów złotych, które w tak trudnym okresie firmy mogły z powodzeniem przeznaczyć na coś innego. Tymczasem obniżka sprowadza się do zazwyczaj kilkudziesięciu groszy w stosunku do sytuacji sprzed 1 lutego, a nikt nie ma złudzeń, iż ceny będą dalej rosły).

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.