Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Zjawisko wzajemnej pomocy B2B umocniło się podczas pandemii

Kryzys polskich firm nie skończył się w momencie zdjęcia obostrzeń i mniejszej liczby zachorowań. 74 proc. Polaków uważa, że większość polskich firm nadal zmaga się z trudną sytuacją finansową związaną z pandemią COVID-19 – wynika z najnowszego badania przeprowadzonego w ramach inicjatywy Urodzeni Przedsiębiorcy.
Reklama
  • Polacy deklarują chęć pomocy i wierzą, że ich wsparcie może uratować wiele firm. 
  • Dla blisko 78% badanych przy podejmowaniu decyzji zakupowych ważne jest wybieranie rodzimych produktów lub usług, aby zapewnić wsparcie polskich, lokalnych marek.

 

Różne działania systemowe, mające na celu pomoc finansową przedsiębiorców nie rozwiązały wszystkich problemów, z jakimi mierzą się polskie biznesy. Zgodnie z danymi CEIDG tylko w 2020 roku działalność zawiesiło ponad 280 000 polskich firm. Zaś o zamknięcie działalności wnioskowało ponad 142 000 podmiotów. Prognozy na ten rok również nie napawają optymizmem. Dlatego ważne jest wsparcie biznesów, zarówno w relacji konsument – firma, jak i przedsiębiorca – przedsiębiorca. 83% Polaków uważa, że polskie, w tym szczególnie lokalne marki potrzebują wsparcia od konsumentów, aby poradzić sobie z trudną sytuacją finansową spowodowaną pandemią.

Moc wzajemnego wsparcia

Jak wynika z badania, zrealizowanego dla BIG InfoMonitor, bankructwa w 2021 roku obawia się 36% przedsiębiorstw. Przyczyną jest trudna sytuacja, w której znaleźli się przedsiębiorcy. Klienci rodzimych marek coraz częściej angażują się we wsparcie w trudnej sytuacji. Konsument chętnie wspiera lokalne biznesy, a tym samym oczekuje od firm, aby podejmowały działania na rzecz lokalnych społeczności. Polacy chcą, aby lokalne biznesy świadczyły pomoc na wielu płaszczyznach. Według badania obszary jakie powinien wspierać przedsiębiorca to przede wszystkim pomoc dzieciom – blisko 46% wskazań respondentów. 39% wskazuje na pomoc chorym, a 38% na pomoc osobom starszym, ubogim i potrzebującym. Ponadto, dla 37% badanych ważne jest wsparcie działań ekologicznych i wsparcie zwierząt (35% wskazań).

Pomoc B2B

Aby zapobiec negatywnym skutkom pandemii ważne jest nie tylko wsparcie przez konsumenta, ale również wzajemne wsparcie przedsiębiorców. W lokalnych społecznościach właściciele firm dobrze się znają, więc wzajemne wsparcie odbywa się na różne sposoby. Zjawisko wzajemnej pomocy B2B umocniło się podczas pandemii, gdy jeszcze ważniejszy stał się patriotyzm gospodarczy.

–  Nasza sieć jest oparta na lokalnych relacjach. Lokalne sklepy wraz z dostawcami często udzielają wzajemnego wsparcia, co przekłada się na wspieranie rodzimej gospodarki. Wsparcie zarówno b2b, jak i od klientów jest dowodem, że nas cenią i chcą pomagać – mówi Robert Rękas, prezes zarządu Lewiatan Holding.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.