Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Zmiany personalne w Carrefour: 2 lata na karuzeli

Ostatnie 2 lata były bardzo intensywne dla Carrefour, pod względem zmian personalnych. Sporo wydarzyło się pod tym względem w ciągu ostatnich dwóch tygodni. Do zmian dochodzi w okresie, kiedy Carrefour stawia na transformację cyfrową.
Reklama

2022

4 kwietnia Michał Sacha został wykreślony z KRS z pozycji członka zarządu Carrefour Polska. Od marca objął bowiem stanowisko dyrektor ds. marketingu i lidera omnicommerce w Leroy Merlin. W ten sposób zarząd Carrefoura stał się czteroosobowy. Wiceprezesami zarządu są obecnie: Tareck Ouaibi i Jean-François Dohogne a członkami zarządu Justyna Orzeł i Marek Lipka.

Do Carrefoura Michał Sacha dołączył w styczniu 2019, jako dyrektor marketingu, digital, IT, e-commerce i usług finansowych.

Również w kwietniu dowiedzieliśmy się, że z Carrefour odszedł Marcin Bojarski, który obecnie jest  szefem Drogerii Natura. Przez ponad 2 lata, od lipca 2019 był dyrektorem e-commerce w Carrefour Polska.

Niedawno okazało się, że od 1 kwietnia nowym dyrektorem Komunikacji i PR w Polskiej Radzie Centrów Handlowych został Ryszard Kamiński, który przeszedł z zespołu komunikacji Carrefour Polska. W sieci Carrefour zajmował się między innymi rynkiem nieruchomości handlowych.

2021

Spore zmiany w strukturach zarządczych Carrefour Polska zaszły w 2021 roku.

W lutym okazało się, że do Francji wrócił Francois Vincent, który przez ponad 11 lat pracował w Carrefour Polska, m.in. jako dyrektor ds. supermarketów i sklepów convenience. W latach 2017-2021 rozwijał sklepy Carrefoura w Argentynie. Od lutego 2021 r. Vincent jest dyrektorem Grupy ds. zakupów produktów spożywczych.

Ponadto, na początku lutego ubiegłego roku w Carrefour Polska rozpoczął funkcjonowanie dział komunikacji, na którego czele stanęła Izabella Rokicka, obejmując nową funkcję dyrektora komunikacji. Do nowego działu został włączony dotychczasowy dział komunikacji zewnętrznej i PR, zaś jego dotychczasowy dyrektor i rzecznik prasowy Maria Cieślikowska rozstała się z firmą. 

2020

Prawdziwa karuzela kadrowa w Carrefour miała miejsce w 2020 roku.

W styczniu 2020 Carrefour ogłosił, że François-Melchior de Polignac zastąpi Guillaume'a de Colonges na stanowisku dyrektora wykonawczego w Europie Północnej i Wschodniej. Guillaume de Colonges, który m.in. wprowadził polski oddział Carrefoura w erę transformacji żywieniowej, został z kolei dyrektorem wykonawczym ds. towarów, dostaw i formatów na poziomie grupy oraz dyrektorem zarządzającym Carrefour w Tajwanie.

W lutym nowym dyrektorem finansowym, nieruchomości i ekspansji w randze członka zarządu w Polsce został Jean-François Dohogne. Zastąpił on na tym stanowisku Jadwigę Zientarę, która objęła z kolei funkcję dyrektora finansowego, bezpieczeństwa IT i usług finansowych w Carrefour Rumunia. Do zarządu weszli również Marek Lipka (dyrektor handlowy) oraz Michał Sacha (dyrektor marketingu, digital, IT, e-commerce i usług finansowych).

Prawdziwa niespodzianka miała miejsce w lipcu 2020 r. Christophe Rabatel, od lipca 2018 roku dyrektor generalny Carrefour Polska, od 1 września objął stanowisko dyrektora generalnego sieci we Włoszech oraz członka zarządu Grupy Carrefour. Rabatel zastąpił Gérarda Lavinay, który przeszedł na emeryturę.

Rabatela w Polsce zastąpił Tareck Ouaibi, od lutego 2019 jest dyrektorem operacyjnym Carrefour Polska. We wrześniu w strukturach sieci nastąpiła kolejna zmiana - Krzysztof Łagowski objął funkcję Head of Convenience w spółce Carrefour Polska. Zastąpił Michała Florkiewicza, który został dyrektorem ds. rozwoju ommichannel.

Cyfrowa transformacja w Carrefour

Warto wspomnieć, że do znaczących zmian w Carrefour dochodzi po tym, jak w listopadzie 2021 roku spółka ogłosiła nowa strategię dla e-commerce.

Strategia zakłada, że w latach 2022-2026 Carrefour zwiększy swoje inwestycje w sektorze cyfrowym o około 50 proc. z budżetem w wysokości 3 mld euro. Strategia bazuje na podejściu „data-centric, digital first” i będzie wdrażana w czterech podstawowych obszarach: szybszy rozwój działalności e-commerce, wzrost znaczenia biznesu opartego na Data & Retail Media, cyfryzacja usług finansowych, gruntowna transformacja tradycyjnych operacji dystrybucyjnych poprzez cyfryzację.

- Chcemy teraz przekształcić Carrefour z tradycyjnego detalisty posiadającego możliwości w zakresie e-commerce w cyfrową firmę handlu detalicznego – mówił Alexandre Bompard - prezes, dyrektor generalny Carrefour.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.