PARTNER PORTALU

Zmiany w odwołaniach w ramach Tarczy Finansowej 2.0 PFR

Autor: PAP 26 marca 2021 15:10

Złożenia do 31 marca 2021 r. kompletnego i poprawnie wypełnionego odwołania od wniosku o udzielenie subwencji finansowej z Tarczy Finansowa 2.0 PFR złożonego do 28 lutego 2021 r. przez mikro, małe i średnie firmy - przewiduje projekt noweli uchwały Rady Ministrów.

Chodzi o projekt uchwały Rady Ministrów zmieniającej uchwałę w sprawie programu rządowego "Tarcza finansowa 2.0 Polskiego Funduszu Rozwoju dla mikro, małych i średnich firm", który w piątek ukazał się w wykazie prac legislacyjnych i programowych na stronie KPRM. Projekt przygotowało Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii.

W projektowanej uchwale wskazano, że od jesieni 2020 roku niektóre obszary gospodarki w Polsce zostały w sposób szczególny dotknięte ponownymi ograniczeniami. Jak wskazano, przedsiębiorstwa ponownie znalazły się pod znaczną presją z powodu drugiej fali pandemii, która okazała się znacznie bardziej intensywna niż wiosną ub.r.

Autorzy projektu przypomnieli, że zgodnie z obecnym brzmieniem programu rządowego "Tarcza finansowa 2.0 Polskiego Funduszu Rozwoju dla mikro, małych i średnich firm" przedsiębiorcy mogli składać wnioski o udzielenie subwencji finansowej od 15 stycznia 2021 r. do 28 lutego 2021 r., natomiast procedury odwoławcze w ramach Programu mogą trwać do 31 marca 2021 r.

Jak dodano, decyzja Komisji Europejskiej z 23 grudnia 2020 r. dotycząca programu rządowego "Tarcza finansowa 2.0 Polskiego Funduszu Rozwoju dla mikro, małych i średnich firm" przewiduje możliwość wydłużenia okresu udzielania wsparcia w ramach programu, nie dłużej jednak niż do dnia 30 czerwca 2021 r., w drodze działania Rady Ministrów.

"Mając na uwadze dużą liczbę zgłoszeń złożonych przez przedsiębiorców w toku postępowania wyjaśniającego, jak również wysoki stopień skomplikowania tych zgłoszeń w zakresie stanów faktycznych i prawnych, konieczne jest wydłużenie terminu udzielania wsparcia w ramach programu" - czytamy na stronie KPRM.

Projekt przewiduje umożliwienie przedsiębiorcom złożenia do 31 marca 2021 r. kompletnego i poprawnie wypełnionego odwołania od wniosku o udzielenie subwencji finansowej złożonego do 28 lutego 2021 r.

Ponadto przedsiębiorcy będą mogli zwrócić się do PFR nie później niż do 15 kwietnia 2021 r. z zapytaniem w ramach postępowania wyjaśniającego dotyczącego wniosku o udzielenie subwencji finansowej albo odwołania, oraz - w przypadku rozstrzygnięcia sprawy przez PFR zgodnego z postulowanym w zapytaniu - umożliwienie złożenia wniosku o udzielenie subwencji finansowej albo odwołania w terminie do 22 czerwca 2021 r.

"Biorąc pod uwagę rekomendowane zmiany, udzielanie finansowania programowego nastąpi nie później niż do dnia 30 czerwca 2021 r. Efektem wprowadzonej zmiany będzie umożliwienie rozpatrzenia wszystkich odwołań złożonych przez przedsiębiorców i w konsekwencji umożliwienie skorzystania ze środków programowych większej liczbie przedsiębiorców" - napisano.

Planowany termin przyjęcia projektu przez RM to I kwartał 2021 r.

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8137
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.