Zmieniła się rola sklepu. Przestaje być tylko miejscem finalizowania transakcji
Zmienia się też rola i znaczenie poszczególnych kanałów komunikacji w całym procesie zakupowym. Sklep jest ważnym miejsce na zakupowej mapie klienta, ale często jego rola to nie domknięcie procesu zakupowego, lecz dopytanie sprzedawcy o parametry produktu czy jego dotknięcie - zauważa Karolina Rygalska z MediaCom.
Tradycyjne planowanie w oparciu o dostępne media i kanały (tzw. media planning) jest zastępowane przez wyjście od potrzeb i specyfiki klienta (tzw. shopper planning). Rozwój Internetu i nowych mediów oraz popularyzacja rozwiązań mobilnych umożliwia markom i sieciom handlowym budowanie strategii marketingowych i nowych form komunikacji – także w czasie rzeczywistym – w oparciu o coraz większą wiedzę, jaką mają na temat klientów i ich potrzeb.
„Klient oczekuje od sprzedawcy ułatwiania mu podjęcia właściwej i korzystnej decyzji zakupowej. Dlatego skuteczna komunikacja, to komunikacja adekwatna zarówno w formie, jak i w treści do aktualnych potrzeb konsumenta. Ważne jest więc zrozumienie, w jaki sposób jej zorganizowanie – zarówno w samym miejscu sprzedaży, jak i poza nim – ułatwi klientowi podjęcie decyzji o dokonaniu zakupu i pozwoli podnieść jego satysfakcję z dokonanych wyborów” – powiedział Tomasz Małecki, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu, in-Store Media.
In-Store Media specjalizuje się w zarządzaniu przestrzenią reklamową w sieciach i galeriach handlowych. Obecnie prowadzi swoją działalność w 7 krajach: Hiszpanii, Meksyku, Argentynie, Portugalii, Chile, Francji oraz w Polsce. Firma współpracuje z takimi sieciami handlowymi jak: Carrefour, Kaufland, Biedronka.