PARTNER PORTALU

Zmierzch ery hipermarketów w Europie Zachodniej

Autor: The Telegraph 1 lipca 2014 12:21

Jak pokazują prognozy IGD dotyczące rynku brytyjskiego, formaty hipermarketów i dużych supermarketów (tzw. superstores, w odróżnieniu od mniejszych supermarketów o powierzchni do 2,3 tys. mkw.) za pięć lat generować będą łącznie mniejsze przychody ze sprzedaży, niż dyskonty, sklepy convenience i e-handel razem wzięte. Oznacza to problemy dla takich gigantów handlowych, jak Tesco, Asda, Sainsbury's i Morrisons - donosi "The Telegraph".

IGD przewiduje, że choć sprzedaż we wszystkich sklepach spożywczych różnych formatów w ciągu najbliższych pięciu lat wzrośnie w Wielkiej Brytanii o 16 proc., to w przypadku dużych supermarketów i hipermarketów zmaleje ona o ok. 4 proc.
W 2019 r. przychody ze sprzedaży dużych supermarketów i hipermarketów wyniosą 70,8 mld funtów, podczas gdy obecnie jest to 73,7 mld funtów. Jednocześnie udziały tych formatów w rynku brytyjskim zmaleją z 42,2 proc. do 34,9 proc. - zauważa "The Telegraph".
Sprzedaż generowana przez dyskonty takie jak Aldi czy Lidl w ciągu 5 lat ma się podwoić, dzięki czemu format ten uzyska 10,5 proc. udziału w całym rynku brytyjskim. Obecnie jest to 6,2 proc. Oznacza to, że w 2019 roku na każde 9 funtów wydane przez Brytyjczyków w sklepach spożywczych, 1 funt zostanie wydany w dyskontach.
Z prognoz IGD wynika, że segment e-commerce w omawianym okresie czasu wzrośnie o 119 proc., podczas gdy przychody ze sprzedaży sklepów convenience, takich jak Tesco Express i Sainsbury's Local, zwiększą się o ok. jedną trzecią. Udziały sklepów convenience w rynku brytyjskim w ciągu pięciu lat wzrosną do 24,1 proc.
Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9874
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    3,99

  • Śr

    3,47

  • Min

    2,98

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.