Zmierzch papierowych gazetek promocyjnych. W Lidlu, Aldi i Rewe zastępują je aplikacje


Czytaj więcej
Gazetka na WhatsApp. To pomysł AldiKolorowe gazetki reklamowe vs reklama cyfrowa
Lidl informuje, że nakłady niektórych wydań gazetek promocyjnych zmniejszyły się nawet o 70 proc., a w większych miastach sieć przestawiła się na zupełnie inny przekaz. To nie odosobniony przypadek. Jak donosi merkur.de, także Aldi zaczyna w coraz większym stopniu opierać się na cyfrowych broszurach reklamowych.
Gazetek z reklamami nie ma już natomiast sieć sklepów Rewe. Firma spożywcza reklamuje swoje produkty wyłącznie cyfrowo. Czy ich śladem, całkowicie zarzucając papierowe gazetki reklamowe, podążą Aldi, Lidl, Kaufland, Netto?
Wielu konsumentów lubi robić zakupy tworząc ich plan na podstawie najlepszych okazji tygodnia. Niezwykle pomocne są kolorowe gazetki reklamowe takich sieci, jak Lidl, Aldi, Rewe, Kaufland, Netto czy Edeka. Ta ostatnia z początkiem września zakazała drukowania ulotek reklamowych w swoich oddziałach. Oferty i informacje o produktach są dostępne wyłącznie cyfrowo. Klienci mogą przeglądać asortyment klikając przycisk, który otrzymują na swój telefon komórkowy za pośrednictwem WhatsApp.
Papierowe gazetki promocyjne w sieciach handlowych
Portal merkur.de ujawnia strategie obrane w centralach sieci handlowych w zakresie papierowych gazetek reklamowych:
Lidl informuje, że drukowane broszury z ofertami specjalnymi pozostaną. Stanowią one centralne medium działań marketingowych, informując klientów o nadchodzących ofertach. „Zasadniczo trzymamy rękę na pulsie i koncentrujemy się na wykorzystaniu wszystkich mediów oraz życzeniach naszych klientów” – stwierdził dyskont w odpowiedzi na prośbę merkur.de. Jednak coraz ważniejsze stają się także ulotki cyfrowe, dlatego Lidl informuje swoich klientów o nadchodzących ofertach również cyfrowo, w tym na stronie internetowej, za pośrednictwem własnej aplikacji i za pośrednictwem biuletynu.
Aldi Nord (jest właścicielem Aldi Polska) nadal trzyma się swoich dobrze znanych broszur reklamowych. Papierowa gazetka jest ważną i integralną częścią planowania zakupów – odpowiedział na pytanie dyskont. Aldi Nord w coraz większym stopniu opiera się jednak także na broszurach cyfrowych, własnej stronie internetowej i aplikacji dla klientów. Ponadto klienci mogą bezpłatnie otrzymywać informacje o tygodniowej ofercie za pośrednictwem WhatsApp. Według sprzedawcy, do klientów znających się na technologiach cyfrowych dociera się za pośrednictwem portali broszurowych. Dostosowanie formatu reklamowego to realny sposób ograniczenia kosztów związanych z rosnącymi cenami papieru. Dyskont często publikuje i Internecie wyłącznie wydania specjalne gazetek reklamowych, zgodnie ze strategią zrównoważonego rozwoju.
Kaufland w dalszym ciągu reklamuje swoje towary na papierze. „Nasza broszura dla klientów jest ważną częścią naszej strategii reklamowej” – stwierdził rzecznik supermarketu zapytany przez merkur.de. Gazetka promocyjna nadal będzie dostępna w formie drukowanej, ale klienci Kauflandu będą mogli również skorzystać ze strony internetowej i aplikacji, aby zapoznać się z ofertą.
Netto nadal stawia na druk w połączeniu z cyfrową broszurą, w której klienci spółki zależnej Edeka z siedzibą w Maxhütte-Haidhof w Bawarii mogą przeglądać asortyment z tygodniowym wyprzedzeniem. Na własnej stronie internetowej firmy znajduje się także wzmianka o aplikacji Netto i newsletterze. Niemniej jednak Netto podkreśla, że chce podążać drogą zrównoważonego rozwoju i zaprosił do współpracy takich partnerów, jak organizacja zajmująca się ochroną środowiska WMF.
Reklama wykorzystująca drukowane gazetki jest szkodliwa dla środowiska – alarmuje niemiecka organizacja ekologiczna Deutsche Umwelthilfe. Dlatego z zadowoleniem przyjmuje decyzję sieci supermarketów Rewe o całkowitej rezygnacji z papieru. Jak podaje wiwo.de, eliminując reklamę papierową firma oszczędza ponad 73 000 ton papieru rocznie.