Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Zmniejsza się strata Miraculum

Notowana na rynku głównym GPW firma kosmetyczna Miraculum szacuje, że w trzecim kwartale 2022 r. wypracowała 11,2 mln zł przychodów netto ze sprzedaży względem 10,5 mln zł w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Reklama
  • Spółka odnotowała zysk z działalności operacyjnej na poziomie 0,31 mln zł i jest to o 149 proc. więcej niż rok wcześniej.
  • O 52 proc. r/r wzrosła EBITDA – wyniosła ona 0,57 mln zł. 

Narastająco, od stycznia do końca września 2022 r. według szacunkowych danych, przychody netto ze sprzedaży wyniosły 32,1 mln, co oznacza wzrost o 36 proc. względem analogicznego okresu 2021 r.

Miraculum chce promować markę na międzynarodowych targach

- Wynik osiągnięty po III kwartale 2022 roku to konsekwencja umacniania sprzedaży na rynku polskim, przede wszystkim poprzez nowoczesny kanał, do którego zaliczamy supermarkety, drogerie czy dyskonty, ale przede wszystkim rozwój kanału eksportowego. Przychody z tego tytułu po III kwartale wyniosły niemal 8 mln zł i tym samym przekroczyły te osiągnięte w całym 2021 roku. Jest to potwierdzenie, że przyjęta i realizowana przez spółkę strategia jest słuszna i zamierzamy kontynuować działania związane z pozyskiwaniem nowych kontraktów zagranicznych, między innymi poprzez udział w międzynarodowych imprezach targowych – komentuje Marek Kamola, członek zarządu Miraculum. 

Mniejsza strata Miraculum

Według szacunków, zmniejsza się strata netto, która od stycznia do końca września wyniosła 1 mln zł. W analogicznym okresie 2021 roku było to – 2,4 mln zł. 

Miraculum istnieje na rynku od 1924 roku.  Spółka skupia w swoim portfolio 11 marek: Miraculum, Być Może.., Gracja, Pani Walewska, Wars, Lider, Tanita, Paloma, Joko, Chopin, Gracja Bio. 

Przychody Miraculum w październiku 2022

W październiku przychody Miraculum wyniosły  4,6 mln zł względem 3,7 mln zł rok wcześniej. Systematycznie wzrastają też przychody z eksportu. W październiku ten kanał sprzedaży wygenerował ponad 1 mln zł – jest to o 40 proc. więcej r/r. Od początku roku do końca października Miraculum odnotowało przychody ze sprzedaży eksportowej na poziomie ponad 9 mln zł – jest to wzrost względem analogicznego okresu ubiegłego roku o 73 proc.

- Październik to kolejny z rzędu wzrostowy miesiąc w zakresie sprzedaży eksportowej. Zakończyliśmy realizację zamówień do klienta z Arabii Saudyjskiej o wartości ok. 430 tys. USD. W październiku nastąpiła sprzedaż o wartości 42 tys. USD. Jednocześnie Dział Eksportu otrzymał nowe zamówienia o wartości ok. 300 tys USD. Realizacja dostaw przewidziana jest na I kwartał 2023 r. Ponadto, w październiku 2022 Spółka zrealizowała sprzedaż do Klientów z Iraku, Kazachstanu, Hiszpanii, Estonii i wielu innych – wyjaśnia Sławomir Ziemski, członek zarządu Miraculum. - Trwają intensywne prace w zakresie pozyskania nowych klientów po targach w Malezji – dodaje.

Równolegle, wzrastają przychody netto ze sprzedaży w innych kanałach Miraculum. W październiku bardzo dobry wynik odnotował nowoczesny kanał dystrybucji, do którego spółka zalicza supermarkety, drogerie czy dyskonty. Wygenerował on ponad 2 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o 22 proc r/r. Narastająco przychody z tego tytułu wyniosły 14,5 mln zł co oznacza wzrost względem analogicznego okresu 2021 r o ponad 36 proc.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum