Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Znamy laureatów wyróżnienia Motory Polskiej Logistyki 2015

Sześć podmiotów znalazło się wśród laureatów wyróżnienia Motory Polskiej Logistyki 2015. Tytuły wręczono w poniedziałek podczas gali wieńczącej pierwszy dzień Europejskiego Kongresu Logistycznego ONECARGO w Katowicach. Inicjatorem ONECARGO, największego spotkania branży logistycznej w Europie Środkowo-Wschodniej, jest Grupa PKP Cargo, jedna z największych i najdynamiczniej rozwijających się firm branży TSL w Europie.
Reklama

- W trakcie prac nad agendą tego Kongresu uznaliśmy, że debata o europejskiej i polskiej logistyce i transporcie będzie ciekawsza, gdy spróbujemy wskazać te najważniejsze zjawiska i trendy, które gruntownie, na lepsze zmieniają rynek transportowy, infrastrukturę i branżę w Polsce - wskazał Wojciech Kuśpik, prezes Grupy PTWP, która organizuje Kongres.

- Wyróżniliśmy zarówno pojedyncze przedsięwzięcia inwestycyjne firm i instytucji, jak i wielkie programy modernizacyjne i integracyjne, a o odbiór wyróżnień poprosiliśmy, tych, którzy te zmiany i zjawiska najpełniej uosabiają - wyjaśnił.

Wyróżnienia przyznano podczas gali, która odbyła w nowej siedzibie Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia.

W uroczystości wzięli udział m.in. przedstawiciele rządu z minister infrastruktury i rozwoju Marią Wasiak, a także osoby reprezentujące parlament, władze miasta i województwa oraz przedstawiciele wiodących polskich przedsiębiorstw.

DCT Gdańsk

Pierwszy z laureatów to DCT Gdańsk. Rozwój portów morskich jest stymulatorem pozytywnych zjawisk w branży logistycznej i w całej gospodarce. Dzięki śmiałym inwestycjom polskie porty dorównały zachodnim.

Liderem na mapie polskiej logistyki morskiej jest gdański terminal DCT, który realizuje właśnie kolejną inwestycję o imponującym budżecie 290 mln euro. Nagrodę w imieniu prezesa spółki Maćka Kwiatkowskiego odebrał Dominik Landa, dyrektor handlowy DCT Gdańsk.

- W 2000 r. paru Anglików stanęło na brzegu w Gdańsku i popatrzyło na plażę tuż obok portu i zamarzyło, aby stworzyć terminal głębokowodny. W 2007 r., po dwóch latach budowy, terminal był już faktem i przyjmował statki - wskazał Dominik Landa.

- Obecnie przystąpiliśmy do kolejnej inwestycji, która pozwolić otworzyć drugi terminal dla statków, których jeszcze nie ma, ale jesteśmy przekonani, że będą. Podobnie jak budowaliśmy pierwszy terminal z myślą o największych statkach. Dzięki tej inwestycji dołączymy do największych terminali na Bałtyku i Morzu Północnym - dodał.

PKP Polskie Linie Kolejowe

Za modernizację infrastruktury wyróżnienie Motory Polskiej Logistyki 2015 otrzymały PKP Polskie Linie Kolejowe. Polska nadrabia zapóźnienia w dziedzinie infrastruktury transportowej - tempa nabrały wreszcie prace modernizacyjne na polskich torach, gdzie co roku bite są rekordy wydatków inwestycyjnych.

Kiedy znikną utrudnienia związane z inwestycjami, ich pozytywne efekty odczuje zapewne cała polska gospodarka. Tytuł odebrał Andrzej Filip Wojciechowski, prezes PKP PLK.

- PKP PLK zaczęły się zmieniać w kwietniu 2012 r., gdy minister Sławomir Nowak zaproponował Jakubowi Karnowskiemu, aby ściągnął ludzi, którzy będą potrafili zmienić kolej. Po trzech latach spółki kolejowe są w całkiem innym miejscu - stwierdził Wojciechowski.

- PKP PLK dzisiaj jest już zarządzane efektywnie i prowadzi wiele projektów modernizacyjnych, które będą coraz lepiej służyć przewoźnikom i klientom - dodał.

PCC Intermodal

Kolejną nagrodę - za rozwój infrastruktury dla transportu intermodalnego otrzymała spółka PCC Intermodal. Nowoczesny transport intermodalny to przyszłość logistyki.

Przewozy ładunków wykorzystujące więcej niż jeden rodzaj transportu stanowią coraz częściej standard pod względem efektywności, ale wymagają dostępu do zaawansowanej infrastruktury. Firma PCC, konsekwentnie wpisuje się swoimi inwestycjami w ten trend.

- Od 10 lat staramy się zmieniać polską rzeczywistość w dziedzinie transportu intermodalnego. Uruchomiliśmy w tym czasie połączenia kolejowe, które połączyły polskie i zagraniczne terminale. Skutecznie dalej rozbudowujemy tę sieć - powiedział Adam Adamek, wiceprezes PCC Intermodal, odbierając nagrodę.

Stowarzyszenie Polskich Regionów Korytarza Transportowego Bałtyk-Adriatyk

Wyróżnienie za działania służące realizacji idei paneuropejskiego korytarza transportowego Północ-Południe otrzymał jeden z interesariuszy tego projektu - Stowarzyszenie Polskich Regionów Korytarza Transportowego Bałtyk-Adriatyk.

Polityka europejska wielką wagę przywiązuje do rozwoju korytarzy transportowych, które mają usprawnić przewozy towarów i zintegrować gospodarki krajów Wspólnoty.

Korytarz Bałtyk-Adriatyk, który ma zasadnicze znaczenie dla krajów Europy Centralnej, dla działających tu firm i leżących w Korytarzu miast i regionów.

- Od 2010 r. zastanawiamy się nad tym jak wspomóc rozwój korytarzy paneuropejskich. Jesteśmy członkiem Unii Europejskiej i te działania wykraczają poza nasz kraj - wskazał Kazimierz Karolczak, wiceprezes Stowarzyszenia i wicemarszałek woj. śląskiego.

- Logistyka od czasów starożytnych stanowi krwioobieg gospodarki. Mamy ambicje, aby w miejscach, w których przebiega w Polsce korytarz Bałtyk-Adriatyk znajdowały się prawdziwe tętnice gospodarki - podkreślił.

Hatrans Logistics

Motory Polskiej Logistyki 2015 za nowe inicjatywy na Nowym Szlaku Jedwabnym otrzymała firma Hatrans Logistics.

"Nowy Jedwabny Szlak" - taką nazwę nosi projekt utworzenia korytarza transportowego łączącego lądem Chiny z krajami Unii Europejskiej.

W realizację tej koncepcji wpisuje się stałe kolejowe połączenie cargo Łodzi z Chengdu, której operatorem logistycznym jest Hatrans Logistics. To dowód na to, że z reaktywacji Jedwabnego Szlaku mogą czerpać korzyści także polskie firmy.

- Sukces nie były możliwy bez partnerów. Takich jak PKP Cargo, z którym udało nam uzyskać znakomite rezultaty przejazdów i przeładunków w Małaszewiczach. Również nasi chińscy partnerzy się do tego przyczynili - zaznaczył Tomasz Grzelak, prezes Hatrans Logistics.

- Nadal się rozwijamy i mamy nadzieję, że w tym roku doprowadzimy do ponad 20 przejazdów miesięcznie. Szczególnie zależy nam na przewozach promujących polski eksport do Chin - dodał.

Związek Regionalnych Portów Lotniczych

Za rozwój infrastruktury lotnisk regionalnych w Polsce wyróżnienie otrzymał Związek Regionalnych Portów Lotniczych. Rozbudowa regionalnych portów lotniczych stała się ważnym czynnikiem integracji Polski z UE.

W wyniku spektakularnych inwestycji poprawiła się dostępność transportu lotniczego, wzrosła jakość podróżowania. Stworzono też nowe możliwości rozwoju cargo lotniczego.

Jedno z obiecujących ogniw tego systemu tworzy Airport Katowice w Pyrzowicach, którego gospodarzem - jako prezes Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego - jest Artur Tomasik.

- Porty lotnicze odrobiły swoje zadanie w latach 2007-2014. Wydano prawie 5 mld zł na nową infrastrukturę, z czego blisko 3 mld zł ze środków unijnych - wskazał Tomasik.

- Regionalne porty lotnicze obsługują prawie 60 proc. rynku, czyli 13-14 mln pasażerów. W 2020 r. będzie ich ok. 30 mln i porty regionalne są już na to przygotowane - zapewnił.

Europejski Kongres Logistyczny ONECARGO odbywa się w dniach 5-6 października w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach.

W imprezie weźmie udział ok. 1000 uczestników, w tym najważniejsze postaci Europy Centralnej z sektora logistyki. Honorowy patronat nad wydarzeniem objęło Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum