Reklama
Partnerzy portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Znana marka supermarketów znika z rynku po pół wieku

Z rynku znika po 53 latach obsługi klientów marka Géant, która z Polski wycofała się w 2006 r. Właściciel nadał ostatnim supermarketom nową tożsamość - Casino #HyperFrais.
Reklama

Grupa Casino ogłosiła w lipcu ubiegłego roku decyzję o przemianowaniu marki Géant Casino. W ciągu ostatnich kilku miesięcy została ona całkowicie zastąpiona przez Casino #HyperFrais.

W komunikacie prasowym grupa wyjaśnia, że poza wprowadzeniem nowej marki, która po pięciu dekadach zastępuje Géant Casino, jest to strategiczna reorientacja na nowych segmentach wzrostu: świeżych, lokalnych produktach i wielokanałowej sprzedaży.

Casino staje się Casino #HyperFrais

„Po bardzo obiecujących, pozytywnych testach marka Géant Casino definitywnie ustąpi miejsca Casino #HyperFrais (poza Korsyką i jej międzynarodowymi oddziałami). To zwieńczenie blisko 20 lat stopniowej transformacji” – poinformowała grupa na Twitterze.

Jest to zatem stopniowe zanikanie marki Géant Casino, która została założona w 1970 r. Po teście, w którym przemianowano cztery hipermarkety, pozostałe sklepy grupy przyjęły nową nazwę. Korsyka i jej międzynarodowe oddziały nadal zachowają historyczne logo.

Nowy charakter sklepów Casino #HyperFrais

Casino od 2019 r. dąży do zmniejszenia powierzchni sklepów i lepszego zagospodarowania powierzchni nieżywnościowej. Grupa zapowiada również, że "produkty regionalne będą liczniejsze, aby bardziej odpowiadały charakterowi każdego ze sklepów". W dłuższej perspektywie grupa chce, aby świeże produkty stanowiły 50% jej obrotów (w porównaniu do 35% obecnie).

Sieć Géant założył Geoffroy Guichard. Pierwszy sklep mieścił się w Saint-Étienne niedaleko Lyonu. W 1898 r. powstał oddział sklepu w Veauche. W 1904 r. Guichard stworzył markę Casino, w której skład wchodziły sklepy, zakłady przetwórstwa i produkcji żywności. W 1928 r. grupa wprowadziła system datowania przydatności produktów do spożycia jako pierwsza na świecie. W 1929 r. założyciel przekazał firmę swoim dzieciom. W 1948 r. firma otworzyła pierwszy sklep samoobsługowy. Z Polski sieć wycofała się w lipcu 2006 r., sprzedając wszystkie 19 sklepów niemieckiej firmie Metro AG za kwotę 224 mln euro. Markety zostały włączone do sieci sklepów Real.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum