Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Zostały dwie lokalizacje po Tesco. Bierze je Carrefour

Sieć Carrefour chce przejąć dwie lokalizacje po Tesco - w Gorzowie Wielkopolskim i we Włocławku.
Reklama

W grudniu do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów trafiły dwa wnioski spółki Carrefour Polska.

Dwa wnioski Carrefour w UOKiK. Chodzi o budynki po Tesco

W ramach pierwszej koncentracji Carrefour Polska nabędzie od Europrojekt Delta Saller Polbau sp. z o. o. sp. k. z siedzibą we Wrocławiu część mienia poprzez zawarcie listu intencyjnego, a następnie umowy najmu powierzchni handlowej zlokalizowanej w budynku przy ul. Górczyńskiej 19, 66-400 w Gorzowie Wielkopolskim. 

Powierzchnia była wynajmowana przez sklep należący do sieci Tesco i była wykorzystywana do prowadzenia wielkopowierzchniowego sklepu detalicznego w formacie hipermarket z niewyspecjalizowaną sprzedażą artykułów konsumpcyjnych codziennego użytku.

Właścicielem budynku w Gorzowie Wielkopolskim jest Europrojekt Saller, spółka należąca do Grupy Saller, na czele której stoi Josef Saller. Grupa Saller jest właścicielem nieruchomości komercyjnych w Niemczech, Czechach, Polsce i na Słowacji.

Drugi wniosek dotyczy przejęcia przez Carrefour od Europrojekt Delta Saller Polbau część mienia poprzez zawarcie listu intencyjnego, a następnie umowy najmu powierzchni handlowej zlokalizowanej w budynku przy ul. Kruszyńskiej 17/27, 87-810 we Włocławku. 

Ta powierzchnia również była wynajmowana przez sklep należący do sieci Tesco.

 

 

Dobre wyniki sieci Carrefour w Polsce

Carrefour Polska to wielokanałowa sieć handlowa, pod której szyldem działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Ponadto Carrefour Polska jest zarządcą 45 centrów i pasaży handlowych oraz 43 stacji paliw. 

Przypomnijmy, w Polsce sprzedaż sieci Carrefour za trzeci kwartał 2022 r. wyniosła 555 mln euro. Względem II kw. 2022 sprzedaż spadła o 20 mln euro (575 mln euro), ale rok do roku wzrosła o 56 mln euro, czyli 18,5 proc. LfL (z wyłączeniem paliw i kalendarza). Po trzech kwartałach sprzedaż to 1,63 mld euro w porównaniu do 1,49 mld euro o trzech kwartałach 2021 roku (wzrost o 140 mln euro).

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum