ZPPHiU: Zakupy w centrach handlowych nadal niewielkie

Autor: dlahandlu.pl 11 grudnia 2020 17:19

ZPPHiU: Zakupy w centrach handlowych nadal niewielkie Klienci potrzebują poczucia bezpieczeństwa i więcej czasu na zakupy, fot. Shutterstock

Przedstawiciele ZPPHiU podsumowują dane sprzedażowe po ponownym otwarciu centrów handlowych w weekend 28 listopada oraz weekend mikołajkowy. Z analizy wynika, że spadki odwiedzalności i obrotów są w niektórych przypadkach znaczące. Klienci potrzebują poczucia bezpieczeństwa i więcej czasu na zakupy.

Dane wykazywane przez członków ZPPHiU są jednoznaczne. W większości branż widać spadki zarówno w liczbie odwiedzin w sklepach, jak i zawieranych transakcji. Pod uwagę wzięto w analizie okresy handlowe w listopadzie (po otwarciu centrów )  i grudniu 2020 oraz 2019 roku (LFL). Zestawienie przygotowane na podstawie danych uzyskanych z firm zrzeszonych wykazuje procentowy spadek odwiedzalności na poziomie sięgającym w niektórych przypadkach nawet do -60%.

Dane wskazują na duże zróżnicowanie zarówno dynamiki obrotów, jak i odwiedzalności odnotowanej wśród przedstawicieli handlu w okresie ostatniego weekendu. Zróżnicowanie to dotyczy poszczególnych branż,  a różnice są na tyle zasadnicze, że trudno podawać uśrednione dane dla wszystkich podmiotów sektora. Spadki odwiedzalności w sobotę 5 grudnia 2020 (w stosunku do soboty 7 grudnia 2019) wahają się od -65% do -7%. Rozpatrując dane dotyczące obrotów w analogicznym czasie, wahały się one od -58% do +8%.  W oczywisty sposób w okresie przedświątecznym „uprzywilejowane” są branże związane z szeroko pojętymi przygotowaniami do Świąt i zakupami prezentowymi.

– Dane świadczą same za siebie. Do sklepów przychodzi znacznie mniej ludzi niż w zeszłym roku. Klienci są powściągliwi mimo, że mają te same potrzeby, co rok temu – podsumowuje zarząd ZPPHiU.

Ciekawe spostrzeżenia przyniosły wyniki dotyczące niedzieli handlowej 6 grudnia. Ruch był mniejszy niż spodziewany, ale suma wyników za cały weekend z niedzielą była lepsza niż tydzień wcześniej 28 listopada. Możliwość rozplanowania zakupów na 7 dni w tygodniu sprawiła, że klienci poczuli się swobodniej z powodu mniejszego zatłoczenia centrów handlowych.

– Ruch zakupowy rozkładający się na więcej dni to realna szansa dla handlu na powolne odbudowywanie strat. Widać po weekendzie mikołajkowym, że konsumenci rozplanowali swoje wizyty na cały tydzień. Potrzeba niedziel handlowych jest więc wyraźna i uzasadniona realną koniecznością rozładowywania ruchu w dni powszednie – dodaje zarząd ZPPHiU.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • CK 2020-12-11 19:39:06

    Ile można kupować i chodzić bez celu po galeriach? Promujecie zakupoholizm? Sam nie chce do galerii bez potrzeby. Poza tym drogo tam jest.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)





BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6947

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    3,99

  • Śr

    3,51

  • Min

    2,85

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.