Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Zrównoważony rozwój coraz ważniejszy dla konsumentów, ale jest haczyk

66 proc. polskich konsumentów uważa, że zrównoważony rozwój jest dla nich ważniejszy niż był dwa lata temu, ale wysokie koszty, utrudniony dostęp do niego i brak transparentności powstrzymują ich przed prowadzeniem takiego stylu życia - wynika z nowego badania NielsenIQ.
Reklama
  • 53% kupuje tylko te produkty, których naprawdę potrzebuje, aby uniknąć marnotrawstwa 
  • 64% uważa, że firmy powinny działać na rzecz zmniejszenia swojego wpływu na środowisko 
  • 78% respondentów na całym świecie byłoby bardziej skłonnych wybrać konkretnego detalistę, gdyby oferował szerszy asortyment zrównoważonych opcji 

Zgodnie z najnowszym badaniem NielsenIQ 66% polskich konsumentów uważa, że zrównoważony rozwój jest dla nich ważniejszy niż był dwa lata temu, w tym 60% podaje, że jest to związane z negatywnym wpływem zmian klimatu na ich zdrowie i/lub bezpieczeństwo.

Konsumenci chcą żyć w sposób zrównoważony

Większość konsumetów podejmuje różne działania, aby żyć w sposób bardziej zrównoważony: zabierają na zakupy własne torby (50%), unikają marnotrawstwa (53%) i oszczędzają energię elektryczną (58%), natomiast część respondentów przed prowadzeniem zrównoważonego trybu życia powstrzymują: wysokie koszty (29%), utrudniony dostęp do niego (23%) i brak transparentności (25%).   


Powyższe wyniki zostały opublikowane w “The Changing Climate of Sustainability” – nowym globalnym raporcie o wpływie zmian klimatycznych na przemysł pakowanych towarów konsumpcyjnych. Z badania wynika, że dwa nowe czynniki – rola regulacji rządowych w narzucaniu zrównoważonego rozwoju oraz gwałtownie rosnące koszty zmian klimatycznych w łańcuchach wartości – tworzą perspektywę szybkich zmian w ciągu najbliższych 5–10 lat, które zmuszą firmy, producentów, marki i detalistów do transformacji i zobowiązania się do wprowadzenia prawdziwie zrównoważonych modeli biznesowych.

Firmy powinny być transparentne

W analizie podkreślono także następujące kwestie wyróżniające polskich konsumentów:  

· 67% uważa, że firmy powinny być zobowiązane do wykazania pełnej przejrzystości swojego łańcucha dostaw, aby kupujący mogli dokonywać świadomych wyborów,

· Spośród nich połowa stwierdziła, że zrównoważony rozwój jest dla nich ważny, ponieważ słyszą o nim bez przerwy w telewizji, a 57% zauważa wokół siebie więcej zanieczyszczenia i odpadów,

· Dla 47% konsumentów zrównoważony tryb życia jest ważny społecznie i starają się oni podejmować zrównoważone wybory, kiedy tylko jest to możliwe,

· 74% przestałoby kupować produkty od firmy, jeżeli okazałoby się, że stosuje ona greenwashing, co podkreśla znaczenie zaufania i przejrzystości nie tylko w komunikacji, ale w całym łańcuchu dostaw.  

 

 Konsumenci na całym świecie są bardziej zaangażowani w zrównoważony rozwój, ale mają trudności z podejmowaniem codziennych decyzji, które faktycznie będą go wspierać. Chcą pomocy w tym, aby móc żyć i konsumować w sposób zrównoważony, który będzie współgrał z ich codziennymi sprawami; uważają, że odpowiedzialność za to spoczywa na sprzedawcach i producentach. Znajdujemy się obecnie w punkcie zwrotnym – firmy, które już teraz były autentycznie zaangażowane w proaktywne działania na rzecz klimatu, będą miały ogromną przewagę, kiedy cała branża będzie się starać sprostać wymaganiom i obowiązkowym wysiłkom na rzecz zrównoważonego rozwoju - mówi Karolina Zajdel-Pawlak, dyrektor zarządzająca NielsenIQ w Polsce.  

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum