Zupy w torebkach mają szansę zrewolucjonizować segment zup gotowych do spożycia

W Europie plastikowe pojemniki, puszki i kartony zdominowały segment gotowych zup, jednak od 2010 roku nowe formaty rewolucjonizują tę kategorię spożywczego rynku. Gotowe dania - zupy w torebkach - są często pozycjonowane jako produkty premium - wynika z raportu firmy Mintel.
Zupy w torebkach stanowią alternatywę dla puszek, zwłaszcza w kategorii zup o przedłużonej trwałości, poniewaz produkty w puszkach są często postrzegane jako mocno przetworzone i staroświeckie. Poza tym 75 proc. zup w torebkach w Europie można podgrzewać bezpośrednio w mikrofalówkach, co jest dodatkowym ułatwieniem dla użytkowników.
W Polsce zupy są ważną częścią codziennej diety. Jednak w naszym kraju rynek zup gotowych jest na razie zdominowany przez tzw. suche zupy. Rosnące zapotrzebowanie na większą liczbę produktów naturalnych tworzy przestrzeń dla rozwoju gotowych do spożycia zup w torebkach na polskim rynku - informuje Mintel w raporcie.
W zakresie opakowań zup mokrych, rynek polski jest podobny do całej Europy - dominują tutaj plastikowe pojemniki i słoiki. Jednak polski rynek ewoluuje w stronę nowych opakowań - torebek, czego przykładem mogą być produkty firmy Profi.
Z badania firmy Mintel wynika, że dla polskich młodych konsumentów w przedziale wiekowym od 16-24 lat bardzo atrakcyjną opcją byłaby możliwość bezpośredniego podgrzewania w mikrofalówce opakowania z gotową zupą.