PARTNER PORTALU

Zyski Emperii rosną przez wyższe marże i efekt skali

Autor: PAP 15 listopada 2010 19:53

Zyski Emperii rosną przez wyższe marże i efekt skali

Zysk netto Emperii Holding przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł w trzecim kwartale 26,89 mln zł. - Przychody ze sprzedaży w III kwartale bieżącego roku w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego wzrosły o prawie 10 proc. Jednocześnie uległa dalszemu podwyższeniu marża, a co się z tym wiąże rentowność Grupy Kapitałowej mierzona na każdym poziomie (począwszy od rentowności EBITDA a skończywszy na rentowności netto) - napisano w raporcie.

Zysk operacyjny spółki wyniósł w III kwartale 38,72 mln zł wobec konsensusu 37,4 mln zł. Przychody grupy wyniosły 1.552,7 mln zł i były 9,7 proc. wyższe od oczekiwań analityków, którzy spodziewali się przychodów na poziomie 1.520 mln zł.
Po trzech kwartałach 2010 roku Emperia ma 59,32 mln zł zysku netto przypadającego akcjonariuszom jednostki dominującej, 85,77 mln zł EBIT, 136,85 mln zł EBITDA przy przychodach na poziomie 4,38 mld zł. W analogicznym okresie 2009 roku grupa miała 52,2 mln zł zysku netto, 86,42 mln zł zysku operacyjnego, 133,55 mln zł EBITDA i 4,1 mld zł przychodów.

- Można wskazać dwa istotne powody, które przyczyniły się do podwyższenia rentowności. Pierwszy z nich związany jest z wystąpieniem efektu skali w dystrybucji. Po zakończonym procesie inwestycji w nowe centra dystrybucji, aktualnie spółka Tradis posiada duży potencjał zwiększenia sprzedaży bez dalszych inwestycji w powierzchnie magazynowe, co przekłada się na rozkładanie kosztów stałych na coraz większy wolumen sprzedawanego towaru. Drugim z tych powodów jest wzrost marży handlowej, który jest następstwem lepszego zarządzania polityką asortymentową (zarówno w dystrybucji jak i w detalu). Grupa wdraża aktualnie nowe rozwiązania informatyczne wspierające ten proces i w najbliższych miesiącach należy się spodziewać dalszej poprawy marży.
Proces optymalizacji asortymentu nie tylko wpływa na wysokość realizowanej marży, ale także i to w bardzo istotnym stopniu na poziom rotacji zapasów. Jednym z elementów polityki asortymentowej jest ograniczenie ilość SKU, czyli wyeliminowanie niektórych towarów, które nie osiągają wymagalnego poziomu sprzedaży i zyskowności. Na poziom zapasu wpłynął także rozpoczęty proces wdrażania nowego systemu informatycznego do zamawiania towarów oraz optymalizacji poziomu zapasu. W związku z powyższym zarząd prognozuje, że wskaźnik rotacji
zapasów ulegnie dalszej poprawie w kolejnych okresach - napisano w komunikacie.

Opublikowana we wrześniu prognoza zakłada wypracowanie w 2010 r. 89 mln zł zysku netto, 211 mln zł EBITDA i 6 mld zł przychodów. Zarząd podtrzymuje te prognozy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7472

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.