Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Żywność wegańską kupuje 35 proc. badanych. 61 proc. nie kupuje i nie jada

Z badania Instytutu Badania Rynku i Opinii Społecznej IMAS ze 2021 wynika, że klienci żywności wegańskiej w Polsce to 35% Polaków w wieku 18-74 lata. 61% Polaków twierdzi że nie jada i nie kupuje takiej żywności.
Reklama

Z badania Instytutu Badania Rynku i Opinii Społecznej IMAS ze 2021 wynika, że klienci żywności wegańskiej w Polsce to 35% Polaków w wieku 18-74 lata.
Produkty wegańskie cieszą się popularnością wśród najmłodszych dorosłych - w wieku 18-24 lata. Ponad połowa z nich sięga po żywność wegańską przynajmniej od czasu do czasu (51%). Klientów żywności wegańskiej można spotkać częściej wśród kobiet (39%), osób z wykształceniem wyższym (42%), z regionu południowo-zachodniego (41%), pracujących (39%), z najwyższymi dochodami (powyżej 7,5tys. netto: 55%).
61% Polaków twierdzi że nie jada i nie kupuje takiej żywności. Korzystanie z żywności wegańskiej lub jej odrzucanie jest świadomym wyborem konsumenckim, tylko 4% badanych zdeklarowało brak znajomości tego pojęcia.

Marki wegańskie są spontanicznie przypominane przez 17% Polaków i 38% klientów tej żywności. Ale po podpowiedzi nazwy, logo czy opakowania przykładowego produktu, rozpoznaje co najmniej jedną markę jako mającą produkty wegańskie 72% Polaków i niemal wszyscy (97%) klienci wege.
Najlepiej przypominane spontanicznie okazały się marki Lovege firmy Sante (2,4%) oraz Alpro (2,1%). W czołówce najlepiej rozpoznawanych marek znalazły się z kolei marki znanych producentów żywności konwencjonalnej posiadającej w swojej ofercie także grupę produktów wegańskich, jeden produkt wegański (Winiary 36,5%, Tarczyński 33,7%, Bonduelle 29,6%, Knorr 26,6%, Pilos Lidl, Podravka, Develey (po 22%), Vitanella Biedronka (19,9%). Najlepiej znane, po podpowiedzi marki i logo, typowo wegańskie marki to Alpro (24%) i Wawrzyniec (19,3%).

Katarzyna łozińska – Wróbel zajmując a się w IMAS rynkiem żywności ekologicznej komentuje: W Polsce rośnie liczba fleksitarian, czyli osób sięgających po mięso okazjonalnie, zastępujących je produktami wegańskimi. Należy również wziąć pod uwagę zwykłą chęć spróbowania czegoś nowego przez konsumentów, czegoś co może intrygować, czym można urozmaicić swoje menu lub zaskoczyć swoich gości. Wybór żywności wege jest motywowany także u części osób troską o dobrostan zwierząt i środowisko naturalne, co znajduje odzwierciedlenie w ich zwyczajach zakupowych i żywieniowych.”

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.