Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Z drugiej ręki - pomoc uchodźcom zmieni nas, rynek handlowy i strategie marek

- Wojna jest przeżyciem granicznym i przeorganizowuje wiele postaw oraz mobilizuje nas w stopniu wyjątkowym. Trzeba jednak powiedzieć, że efektywność pomocy, którą obserwujemy jest też wynikiem sprawczości wspólnotowej, działania razem, którego uczyliśmy się w kryzysie pandemii - wskazuje Katarzyna Konkel, socjolożka, CEO Omnisense w rozmowie z Olą Nagel z well.pl i Edytą Kochlewską z dlahandlu.pl w ramach podcastu "Z drugiej ręki".
Reklama

Druga postawa, która pozwoliła na wyzwolenie takiego entuzjazmu pomocowego jest postępujące przekonanie, że konsumpcjonizm w wersji, który znaliśmy doprowadził nas tylko do tego, że mamy za dużo rzeczy.

Pandemia przećwiczyła nas też w działaniu kryzysowym. Obserwowaliśmy sposoby redukowania stresu przez odzyskiwanie wpływu na rzeczywistość, przez działanie razem, łączenie się w pewne grupy także pomocowe. To dawało nam poczucie, że nie jesteśmy bezradni.

Nauczyliśmy się też, że dzielenie się, a zatem uszczerbek naszego stanu posiadania nie zmienia naszej wartości.

Myślę, że wspólnotowe doświadczenie goszczenia osób, które uciekły w jednej kurtce i jednej parze butów z okupowanego kraju, spowoduje zmianę priorytetów - z rzeczy na życie samo w sobie, trwałe relacje i budowanie wspólnoty w oparciu o wspólne wartości - wskazuje Katarzyna Konkel.

Socjolożka mówi też w jaki sposób to doświadczenie może zmienić rynek handlowy i strategie marketingowe marek. 

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum