Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Zabawki mają przyciągnąć do dyskontów zamożnych klientów

Jak wynika z badań instytutu badawczego ABR SESTA od stycznia do maja 2013 r. liczba promocji zabawek w dyskontach wzrosła ze 146 do 247 w tym roku.
Reklama

Zabawki to haczyk, który ma przyciągnąć do dyskontów osoby o średnich dochodach. Dyskonty sprzedają zabawki coraz drożej i są to coraz bardziej markowe produkty.  - Sieci chętnie promują zabawki, albowiem są produktami o stosunkowo wysokiej marży, a ze względu na szeroki asortyment produkty są trudno porównywalne, nawet jeśli mają podobne przeznaczenie - różnią się marką, jakością, wielkością, designem itp. - wyjaśnia Sebastian Starzyński, prezes instytutu badawczego ABR SESTA.

W ostatnich latach większość sieci dyskontowych konsekwentnie zwiększała liczbę ofert promocyjnych, szczególnie Lidl, na który przypada ponad połowa wszystkich promocji. Ich udział rośnie najszybciej w porównaniu z pozostałymi kanałami. Natomiast hipermarkety zmniejszyły ją o 12 proc. Spadek ten prawdopodobnie wynika z faktu, że hipermarkety, które oferują największą liczbę promocji (niemal 50%), zbudowały już swój wizerunek jako kanału, w którym zazwyczaj dokonuje się zakupu zabawek i szeroka oferta promocyjna nie przynosi już tak znacznego wzrostu sprzedaży, jak kiedyś. E. Leclerc to sieć, która najczęściej promuje zabawki (oferuje ponad 30 proc. promocji dostępnych w hipermarketach). Największy spadek zainteresowania promocjami wykazał Real, dostosowując się w ten sposób do strategii Auchan. 

 C&C wykazuje stabilny poziom, jeżeli chodzi o liczbę promocji - najwięcej oferuje Selgros (77%). W supermarketach zauważalny jest niewielki wzrost ofert promocyjnych dotyczących kategorii zabawek, jednak nie kładą one na nią silnego nacisku.

Sieci promują zabawki od stycznia w sposób mało intensywny, jednak zawsze nasilają swoje działania na ok. 1,5 tygodnia przed Dniem Dziecka. Ponad 30% promocji, licząc od początku roku do końca maja, przypada właśnie na ten okres. Dla promocji zabawek jest to optymalny czas, gdyż dodatkowo maj jest miesiącem komunijnym.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum