Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Rynek izotoników jest wart 134 mln zł



Rzeczpospolita - 5 listopada 2010 09:35


Nielsen podaje, że w 2009 r. kupiliśmy prawie 18 mln litrów napojów izotonicznych, 15 proc. więcej niż rok wcześniej. W ubiegłym roku w takim tempie nie rosła sprzedaż żadnego z napojów - informuje Rzeczpospolita.

Od stycznia do września 2010 r. popyt na izotoniki urósł o kolejne 4,5 proc. Wydaliśmy na nie ok. 104 mln zł, czyli niemal tyle, co w ubiegłym roku.

Liederm w ujęciu ilościowym jest Coca-Cola z napojem Powerade (60 proc.), za nią uplasował się polski Oshee (20 proc.) i PepsiCo z napojem Gatorade (5 proc.) - informuje dziennik.

W ciągu roku FoodCare z marką 4Move chce zdobyć 15 proc. rynku. Obie polskie firmy planują również ekspansję za granicą - przypomina gazeta.