Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Za uszkodzenie towaru w sklepie odpowiada klient



gazeta.pl - 20 września 2013 10:07


Stosunki sklep - klient, jeśli chodzi o zniszczenia, reguluje ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. Zgodnie z nią "sprzedawca jest obowiązany zapewnić w miejscu sprzedaży odpowiednie warunki techniczno-organizacyjne umożliwiające dokonanie wyboru towaru konsumpcyjnego i sprawdzenie jego jakości, kompletności oraz funkcjonowania głównych mechanizmów i podstawowych podzespołów" - czytamy w gazeta.pl

Dorota Patejko, rzecznik sieci Auchan zaznacza, że w sklepie nie wolno rozrywać czy niszczyć opakowań, gdyż taki produkt nie nadaje się potem do sprzedaży. Ochrona ma prawo zwrócić uwagę na taki fakt oraz poprosić klienta o zapłacenie za produkt, którego opakowanie zniszczył.

Nie można obciążyć klienta odpowiedzialnością za szkodę, czyli stłuczenie słoika z dżemem albo butelki wina, jeśli alejki były pozastawiane promocjami albo towary były poustawiane w dziwaczne piramidki.